arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

انفجار حسینیه جلولاء در دیالی /دفع حمله تکفیری‌های بعثی به پالایشگاه "بیجی"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع عراقی از دفع حمله تکفیری های بعثی به پالایشگاه بیجی در صلاح الدین و انفجار حسینیه جلولاء در استان دیالی خبر دادند.

به گزارش  پایگاه النهرین، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی عراقی حمله تروریست های وابسته به داعش را به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت دفع کردند.

این منبع بیان کرد: نیروهای ویژه با حمایت نیروی هوایی حمله تروریست های داعش به پالایشگاه بیجی را دفع کردند که بر اثر آن تعداد زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و چهار  تانک و شش خودرو متعلق به تروریست ها منهدم شد.

از سوی دیگر منابع عراقی از پیشروی های جدید پیشمرگان ضد داعش و بازپس گیری ناحیه قراج و ده روستا اطراف این ناحیه را در استان نینوا از لوث داعش آزاد کردند.

این درحالی است که ساکنان موصل از شیوه های جدید داعش برای نابود این شهر خبر دادند.حسین علی شهروند موصلی گفت: ورود داعش به موصل یادآور ورود مغول ها و تاتارها به بغداد بود.

وی افزود: آنها از زمان ورود تا به این لحظه جز غارت اموال ساکنان کاری مثبتی انجام نداده اند. آنها ابتدا از اقلیت های شبک، ترکمن و مسیحی و ایزدی شروع کردند و در ادامه بقیه ساکنان را به بهانه مختلف بازداشت و اموال آنها را غارت کردند..آنها مانند سرطان هستند که به تدریج گسترش می یابد و انسان را می کشد.

یسری طلال شهروند موصلی گفت: آنها مانع کار کردن زنان می شوند و حتی اجازه حضور زنان در خیابان های را هم نمی دهند آنها دارویی برای بیمارستان ها فراهم نمی کنند.هیچ موصلی از آزار و اذیت آنها در امان نیست. ما منتظریم که از این مصیبت نجات پیدا کنیم.

فیصل طارق از دیگر شهروندان موصلی بیان کرد: به علت وجود داعش زندگی عادی در موصل تعطیل شده است.بسیاری از بانک ها بسته اند،ارتباطی با بغداد وجود ندارد.داعش جز خونریزی، ترس ارمغان دیگری نداشته است.

یزن عبدالجبار گفت: داعش با ویران کردن مراقد، کلیساها و اماکن مذهبی شهر را نابود کرده اند.آنها مانع برپایی آیین ها ساکنان می شوند به این بهانه که با شرع مغایرت دارد اما در مقابل به دزدی و دیگر امور حرام ادامه می دهند.کسانی که با داعش همسویی کرده اند بالاخره آنها را مجازات خواهیم کرد.

همزمان منابع عراقی از انفجار حسینیه جلولاء و تعدادی از منازل مجاور آن در ناحیه جلولاء در شمال شرق بعقوبه از سوی داعش خبر دادند.

از سوی دیگر سالم جمعه نماینده وابسته به اقلیت الشبک گفت: تاخیر در تشکیل دولت جدید سبب خواهد شد که داعش به سوی استان های امن حرکت کند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان