arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳

قیر ایران در سریلانکا، تانزانیا و چین ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر سابق بازرگانی شرکت نفت چی با بیان اینکه قیر ایران در کشوری مانند سریلانکا ممنوع شده است، گفت: متاسفانه از سال ۹۱ به بعد کیفیت قیر تولید شده در ایران بسیار کاهش یافت به طوری که استفاده از قیر ایران در پروژه‌های راه سازی کشورهایی چون سریلانکا، تانزانیا و چین ممنوع شده است.

عباس تاجیک ا با بیان اینکه بازار قیر بشکه ایران را ارزان‌تر از قیر فله‌ای بحرین می‌خرند، گفت: کشورهایی که زمانی فقط مشتری قیر ایران بودند علاقه‌ای به بازار قیر ایران ندارند و حتی سریلانکا محموله ۵۰۰ هزار تنی ایران را که چند ماهه قبل به این کشور ارسال شده، ‌نقد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: چین که تا همین چند سال گذشته بزرگ‌ترین بازار صادرات قیر ایران محسوب می‌شد و سالانه به طور میانگین ۴۵۰ تن قیر به این کشور صادر می‌شد، ‌ استفاده از قیر ایرانی را ممنوع کرده است. حتی ترکیه هم در خرید قیر ایران بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و شرایط می‌گذارد.

تاجیک با بیان اینکه تولید قیر در شرکت‌های بزرگ تولید کننده قیر ایران به طور قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: علاوه بر افت کیفیت، تولید هم کاهش یافته است به طوری که کاهش صادرات و عدم استقبال بازارهای خارجی از این محصول پتروشیمی، تولید قیر در ایران را از ۴. ۲ میلیون تن در سال به ۲. ۷ میلیون تن رساند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان