arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

سمت جدید محسنی اژه ای با دستور آملی لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین ˈغلامحسین محسنی اژه ایˈ با حکم آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس ستاد نظارت و پیگیری پرونده های موضوع اصل 49 قانون اساسی شد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا با صدور حکمی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای را با حفظ سمت به عنوان رییس و عضو ستاد نظارت و پیگیری پرونده های موضوع اصل 49 قانون اساسی منصوب کرد.

در این حکم آمده است: معاون اول قوه قضاییه، به موجب اختیارات حاصله از حکم شماره 66984/ر مورخ 10/3/79 مقام معظم رهبری و دستور العمل پیوست آن، جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان رئیس و عمضو ستاد نظارت و پیگیری پرونده های موضوع اصل 49 قانون اساسی تعیین می نماید که با همکاری سایر اعضاء محترم نسبت به وظایف محوله اقدام فرمائید.

اصل 49 قانون اساسی مقرر می دارد:« دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا ، غصب ، رشوه ، اختلاس ، سرقت ، قمار ، سو استفاده از موقوفات ، سو استفاده از مقاطعه کاریها و معاملات دولتی ، فروش زمینهای موات و مباحات اصلی ، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.»
نظرات بینندگان