arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳

نوبخت: برای این‌که بتوانم خواسته‎های شما را انجام دهم باید در قانون بودجه وجود داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت اعلام کرد: به کلیه طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی که تا پایان امسال به طور کامل به اتمام برسند اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

  محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی با بیان این‌که از سال 1328 تاکنون توسعه کشور متناسب با اهداف نبوده و به طور کامل توسعه پیدا نکرده‌ایم، اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور به عنوان متولی توسعه کشور است.

وی با اشاره به برنامه چهارم و پنجم توسعه گفت: با وضع موجود برای برنامه ششم و هفتم باید خیز بیشتری داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: وضعیت شاخص‎های خراسان جنوبی شاخص‎های امیدبخشی نیست بلکه شاخص‎های دغدغه‎آفرینی است.

نوبخت با بیان این‌که توسعه نسبی این استان باید رشد پیدا کند و فاصله این نابرابری در توسعه با سایر استان‎ها تقلیل یابد، تصریح کرد:تمام فعل و انفعالات مالی سال جاری در کتابچه قانون بودجه ثبت شده و هر فعالیتی در این کتابچه دارای کد بوده و برای آن پولی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که ردیف اعتباری متفرقه‎ای در اختیار معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور قرار گرفته که مقدار آن کم است، ادامه داد: برای این‌که بتوانم خواسته‎های شما را انجام دهم باید در قانون بودجه وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که برای طرح‎های استانی خراسان جنوبی 15 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: برای طرح‎های عمرانی ملی این استان 63 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده که از تهران انجام می‌شود.

نوبخت گفت: برخی از طرح‎ها در گذشته ملی بودند و در حال حاضر استانی شدند، که برای این طرح‎ها، سهمیه استان خراسان جنوبی 24 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به این‌که تمام اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‎ای خراسان جنوبی 309 میلیارد تومان است که باید این پول را به استان بدهیم، ادامه داد: اعتبارات عمرانی سال گذشته 21 میلیارد تومان است، که ما تلاش می‎کنیم در سال جاری آن را به بالای 31 میلیارد تومان برسانیم.

وی با اشاره به طرح‎های مجتمع آبرسانی در خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح‎ها شامل طرح‎های آنی، کوتاه‎‏مدت، میان‎مدت و بلندمدت است که اعتبارات طرح‏‎های آنی را ما تامین می‎کنیم.

نوبخت با اشاره به راه‎آهن خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدیران و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید برای یکسری از پروژه‌ها، از جمله اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به عنوان یک طرح چهار تا پنج ساله در برنامه توسعه ششم لحاظ شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان