arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳

برنامه گالری‌های تهران در آخرین ماه تابستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گالری‌های تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان هنردوستان در روزهای آخرین ماه تابستان هستند.

  منتخبی از آثار هنرمندان معاصر سبک امپرسیونیسم در نگارخانه نقش جهان به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 15 اثر از کارهای اساتیدی چون ایرج شایسته‌پور، فرامرز مختارپور، محسن حجازی و نهاپت نهاپتیان در سبک امپرسیونیسم روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه از 31 مرداد تا 10 شهریور از ساعت 17 تا 20 در گالری نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران (باهنر) از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری عقیلی

یک هنرمند با به کار بردن المان‌ها و اشیای زندگی سنتی ایرانی در نقاشی‌هایش، نمایشگاه متفاوتی را در گالری عقیلی برگزار کرده است. در نمایشگاه «خاطرات ایرانی»، 30 تابلوی نقاشی که تلفیقی از کلاژ، اکریلیک و رنگ روغن هستند و با استفاده از المان‌های سنتی زندگی ایرانی کار شده‌اند، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. اندازه کارها متفاوت است و تعدادی هم اثر مدرن بین آن‌ها دیده می‌شود.

نمایشگاه «خاطرات ایرانی» از 31 مرداد به مدت یک هفته در گالری عقیلی به نشانی شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری نهاوند

هنرمندی مجموعه‌ای آثار نقاشی خود را با عنوان «لمس خلقت و لطافت» در گالری نهاوند به نمایش گذاشته است. سمیرا معماری‌نژاد درباره این نمایشگاه گفته است: نمایشگاهی از 38 تابلوی نقاشی خود را که 18 عدد آن اورجینال و 20 عدد آن کپی از آثار معروف است در گالری نهاوند به نمایش گذاشتم. این کارها را هم با رنگ روغن نقاشی کرده‌ام و سبک کارهایم رئال است. موضوع نقاشی‌هایم نیز منظره، گل، میوه و... است.

این هنرمند نقاش گفت: حدود 12 سال است نقاشی می‌کنم و تحصیلات خود را نیز در رشته نقاشی گذرانده‌ام. در ابتدا سبک کارهایم مدرن بود ولی اکنون بیشتر به کار رئال گرایش دارم. در این نمایشگاه نیز سه عدد کار مدرن با موضوعات آزادی، گل‌های من و پرش دارم.

معماری‌نژاد اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون نمایشگاه‌های متعددی را در گالری‌های گل‌های من، مینا، ژینوس و تختی برگزار کرده‌ام و علت تکثر در دفعات برگزاری نمایشگاه توسط من نیز این است که از برگزاری نمایشگاه و فروش آثار راضی بودم.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه از 31 مردادماه تا 6 شهریورماه از ساعت 16 تا 20 در گالری نهاوند به آدرس بلوار میرداماد، غرب ایستگاه مترو، جنب برج نادر، پلاک 214 برقرار است.

گالری شلمان

در گالری شلمان یک هنرمند فضای ذهنی خود را با بهره‌گیری از روح شاعرانه در تابلوهای انتزاعی به تصویر کشیده است. نرگس الیکایی درباره دومین نمایشگاه انفرادی خود، اظهار کرد: در این نمایشگاه 20 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و به سبک انتزاعی روی دیوار قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه نیز مانند آثار قبلی‌ام، موضوع «زن» محور اصلی کارهاست.

این هنرمند که چند مجموعه شعر نیز منتشر کرده، درباره تاثیر دنیای شاعرانگی بر تابلوهای نقاشی‌اش گفت: ورود من به دنیای نقاشی خیلی اتفاقی و مثل یک بازی بود. من پیش از این که یک نقاش باشم شعر می‌گفتم. بعدها متوجه شدم می‌توانم فضای ذهنی و شاعرانگی خودم را به جز قالب کلمات در رنگ‌ها هم پیاده کنم و روی بوم به تصویر بکشم.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند روز جمعه 31 مرداد ماه در گالری شلمان به نشانی میرداماد (غرب به شرق)، بین میدان مادر و شریعتی، خیابان رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 افتتاح می‌شود و تا ششم شهریور از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آران

گالری آران میزبان ویدیو آرت علی‌یار راستی با موضوع «پیش‌درآمد» است. هنرمند در این ویدیو آرت تلاش کرده است که هم برداشت‌های بلند و هم لوپ را در کار خود بگنجاند. این آثار فیگوراتیو و ناتورالیست هستند و بی‌مدت‌اند و زمان ندارند. این نمایش از 31 مردادماه تا 12 شهریور از ساعت 13 تا 19 در گالری آران به آدرس واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 اجرا می‌شود.

موزه عکسخانه شهر

چند قطعه از اعلان‌های دوره مشروطه از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن‌زاده در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته شده است. 15 قطعه از اعلان‌های دوره مشروطه (دوران مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه) به همراه هفت قطعه عکس از دوران مشروطه که متعلق به آرشیو موزه است، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه اعلان‌های مشروطه از 19 مرداد تا 7 شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و پنج‌شنبه‌ها 9 تا 13 در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، میزبان علاقه‌مندان است.

موزه عکسخانه شهر جمعه‌ها تعطیل است.

گالری لاله

گالری لاله میزبان نمایشگاه آثار گروهی از نقاشان معاصر گیلان است. محجوبی، فاطمه روشن ضمیر (گوجی)، محمد تقی مرتاض هجری، خسرو روشن، محمد حسن رضایی، کریم نصر، فرامرز توحیدی، نعمت لاله‌ای، پرویز روزبه، جمشید حقیقت‌شناس، داور یوسفی، صمد توانا، حمیدرضا جهانی، فریدون امیدی، مهناز پسیخانی، محمود فخری‌نژاد، محمد زحمتکش، افشین آماده، رشید غلامی‌پور، احمد منتظری، شاهین آروین، حسین نوروزی، مازیار عمادزاده، مظفر تقوا بلسی، امید ژاله، امین شاهد، مرتضی زاهدی، زنده یاد علی عامه‌کن، حسن عامه کن، امیر سقراطی، امیر شعبانی‌پور، آیدین خان کشی‌پور، امین باقری، سوده بخشنده و المیرا روزبه هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه تا 17 شهریور در گالری لاله به نشانی خیابان فاطمی، جنب هتل لاله میزبان علاقه‌مندان است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان