arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳

رییس فدراسیون جهانی جودو به ایران می آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس فدراسیون جهانی جودو ژانویه 2015(دی ماه ) برای بازدید از امکانات جودوی ایران به کشورمان سفر می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو کوراش، محمدعلی رستگار رییس این فدراسیون از حضور رییس فدراسیون جهانی جودو در ایران خبر داد و گفت : عصر پنج شنبه در جلسه ای با حضور رییس فدراسیون جهانی جودو در خصوص مسایل مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختیم که برگزاری دوره آموزش بین المللی به میزبانی ایران و سفر وی به تهران از مهمترین مباحث این جلسه بود.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی فدراسیون جهانی پیش از این در اروپا و با صرف هزینه بالا انجام می شد ولی جلساتی که با رئیس آکادمی فدراسیون جهانی داشتیم برگزاری این دوره را در تهران پیشنهاد دادیم.

رستگار افزود: در جلسه ای هم که روز پنج شنبه با ˈماریوس ویزرˈ رییس فدراسیون جهانی جودو داشتیم در مورد مسایل مختلف بحث و تبادل نظر شد و وی با برگزاری این دوره آموزشی زیر نظر فدراسیون جهانی موافقت کرد و قرار شد با فراهم شدن مقدمات آن بتوانیم سال آینده میلادی (2015 ) در تهران میزبان این دوره باشیم تا مربیان ما بتوانند با صرف هزینه ای بسیار کمتر در این دوره شرکت کنند.

رستگار با اشاره به سفر ویزر به تهران گفت: پیش از این در مسابقاتی که در آذربایجان برگزار شد پیشنهاد سفر وی به تهران را داده بودیم و وی موافقت اولیه خود را اعلام کرده بود و در نهایت وی در جلسه اخیر موافقت نهایی خود را اعلام کرد و قرار شد ژانویه 2015 میزبان وی باشیم.

رییس فدراسیون جودو در مورد مسابقات جهانی 2014 روسیه خاطرنشان کرد: هر دوره از رقابتها شرایط خاص خود را دارد و به طور کلی این مسابقات در بالاترین سطح فنی برگزار می شود . تقریبا همه مدعیان جهانی در وزن های مختلف حضور دارند و کمتر جودوکار سرشناسی غایب است. البته کره ای ها تیم دوم خود را آورده بودند و فکر می کنم اولویت آنها بازیهای آسیایی است و نفرات اصلی خود را برای این مسابقات نیاوردند.

وی در مورد مبارزات امیر قاسمی نژاد هم گفت: قاسمی نژاد برای حضور در بازیهای آسیایی تلاش می کند و با آمادگی نسبی به روسیه آمد و در مبارزه اول عملکرد خوبی داشت و به راحتی حریف را شکست داد، امیر در مبارزه دوم خود نیز عالی کار کرد وی پس از این که در ابتدای مبارزه یک امتیاز وازاری را از دست داد سایر دقایق مبارزه نسبت به رقیب خود برتری داشت، ولی حریف برزیلی الاصل قاسمی نژاد مبارزه را به خوبی اداره و از امتیاز خود دفاع کرد و پیروز از میدان خارج شد.

رستگار در مورد موفقیت رامین صفویه گفت: کسب مدال طلا توسط این جوان شایسته، بازتاب بسیار خوبی در جودو جهان داشت. به طوری که اغلب روسای فدراسیون ها ، مسئولین کمیته های مختلف فدراسیون جهانی و شخص ˈویزرˈ این موفقیت را به جودوی ایران تبریک گفتند. امیدوارم این مدال فتح بابی باشد برای به ثمر نشستن برنامه های پایه ای که در فدراسیون از دو سال قبل آغاز شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فدراسیون ، جودو ، آکادمی ، آسیا
نظرات بینندگان