arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

اتصال ریلی سه فرودگاه مهرآباد، امام‌خمینی(ره) و پیام

آخوندی همچنین به افزایش فرود و خروج هواپیماها در پنج ماهه سال 1393 خبر داد و گفت: در طول این پنج ماه میزان حمل و نقل مسافر 10 درصد و حمل بار مسافر 17 درصد رشد داشته است که این مساله با توجه به فشارهای بالایی که صنعت هوایی ایران تحمل کرده برای خود دستاورد ویژه‌ای به حساب می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای اتصال ریلی سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی و پیام کرج خبر داد.

به گزارش انتخاب عباس آخوندی در مراسم افتتاح اترون شرقی فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما سهولت دسترسی مسافران به شهر و دیگر فرودگاه‌های مرتبط است. از این‌رو طرح اتصال ریلی سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی (ره) و پیام کرج در دست بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی اضافه کرد: در این رابطه شرکت فرودگاه مسوول شده مذاکرات لازم با شهرداری تهران، سازمان مترو و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی را انجام و نسبت به آن پیگیری‌ لازم را صورت دهد.

آخوندی همچنین به افزایش فرود و خروج هواپیماها در پنج ماهه سال 1393 خبر داد و گفت: در طول این پنج ماه میزان حمل و نقل مسافر 10 درصد و حمل بار مسافر 17 درصد رشد داشته است که این مساله با توجه به فشارهای بالایی که صنعت هوایی ایران تحمل کرده برای خود دستاورد ویژه‌ای به حساب می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هرچند سهم کل صنعت هوانوردی ایران پنج درصد از حمل‌ونقل کشور است، اما با توجه به اهمیت بالا و سرعت دسترسی این نوع از حمل‌ونقل عمومی توسعه آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی همچنین به امنیت بالای حریم هوایی ایران در مقایسه با کشور‌های منطقه اشاره کرد و گفت: توانستیم با اطمینان به شرکت‌ها و کشور‌های خارجی میزان عبور و مرور هواپیما از حریم هوایی را افزایش دهیم تا جایی که در چند روز گذشته 900 پرواز عبوری در 24 ساعت نیز ثبت شده است.

آخوندی همچنین از برنامه‌ریزی برای گسترش میزان مسافران بین‌المللی نیز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پنج میلیون مسافر جابه‌جا می‌شوند که البته این نسبت به ظرفیت‌های زیرساختی کشور به هیچ عنوان کافی نیست و برنامه‌ریزی کردیم در چند سال آینده این میزان با افزایشی 10 برابری به 50 میلیون مسافر در سال برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که توسعه فرودگاه مهرآباد از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به حساب می‌آید، گفت: این فرودگاه قدیمی و 73 ساله یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های کشور به حساب می‌آید که حجم بالایی از مسافران را در سال جابه‌جا می‌کند. از این‌رو بالابردن کیفیت ترمینال‌ها، باندها و بخش‌های مختلف هوانوردی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و من به شکل هفتگی گزارش آخرین عملکرد‌ها را از رییس شرکت فرودگاه‌های کشور تحویل می‌گیرم.

وی با بیان این‌که به روز‌رسانی و توسعه سیستم راداری کشور به سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری احتیاج دارد، تاکید کرد: با توجه به رابطه‌ی خوبی که دولت یازدهم با بخش خصوصی داشته طرح‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید ارائه کرده‌ایم که امیدواریم از سوی بخش خصوصی مورد استقبال قرار بگیرد.

آخوندی خاطر نشان کرد: با افتتاح اترون شرقی یکی از برنامه‌های توسعه فرودگاه مهرآباد به نتیجه می‌رسد و برنامه ساخت اترون غربی نیز در دستور کار قرار داشته که با سرعت هرچه تمام‌تر به کار خود ادامه می‌دهد. ما برای توسعه فرودگاه‌های مهم شهر تهران برنامه‌های ویژه‌ای داریم و یکی از بنادر خشک در دستور کار نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد ساخت و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت تا سهم توسعه این فرودگاه نیز افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیتهای بالای هوانوردی کشور تاکید کرد: هرچند تحریم‌های ظالمانه در سال‌های گذشته فشار زیادی بر صنعت هوایی ایران وارد کرده و باعث خلق مشکلاتی نیز در این زمینه شده است، اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این صنعت با تمام توان خود کار کرده و ما برنامه‌ریزی داریم از حداکثر ظرفیت‌های موجود در راه خدمات‌رسانی به مردم استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان