arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

ارسال قراردادهای جدید نفتی به هیات دولت

بر اساس این گزارش، در این زمینه همکاری همه صاحبنظران و دعوت از شرکتهای معتبر نفتی برای هم اندیشی در زمینه اصلاح قراردادهای کنونی نفتی با هدف بیشینه سازی منافع ملی جلب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قراردادهای جدید نفتی برای تصویب به هیات دولت ارسال می شود.

به گزارش انتخاب با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت نفت کمیته ویژه برای بازنگری قراردادهای کنونی نفت با هدف اصلاح چارچوب این قراردادها و یا آماده کردن مدلهای جدید قراردادی تشکیل داد.

بر این اساس، ایران برای اینکه شرکت‌های نفتی بین‌المللی در تمام مراحل یک پروژه بالادستی از جمله تولید مشارکت داشته باشند، تصمیم به تغییر مدل قراردادهای نفتی خود گرفت و این در حالیست که تحریمهای بین‌المللی همچنان روی سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی ایران تاثیر منفی گذاشته و انتقال فناوری و تخصص لازم برای توسعه ظرفیت میادین نفت و گاز طبیعی ایران و جلوگیری از روند کاهش تولید را محدود می‌کند.

این کمیته مدل قراردادی جدید در وزارت نفت را با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور با هدف انعقاد قراردادهای اکتشاف، توسعه، تولید و بهره برداری از میدانها که تامین کننده دانش فنی روز، منابع مالی و خدمات مربوطه حسب شرایط هر میدان است را تدوین کرد که برای تصویب به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این زمینه همکاری همه صاحبنظران و دعوت از شرکتهای معتبر نفتی برای هم اندیشی در زمینه اصلاح قراردادهای کنونی نفتی با هدف بیشینه سازی منافع ملی جلب شده است.

بر این اساس در حالی که بنا بود مراسم رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در لندن سوم نوامبر(12 آبان) برگزار شود ، اخیرا مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی ایران اعلام کرده که ایران کنفرانس لندن برای رونمایی از قراردادهای جدید نفتی را سه ماه به تعویق انداخته (اواخر فوریه 2015 میلادی) تا زمان کافی برای لغو تحریمهای غرب علیه ایران بوجود آید.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان