arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

هاشمی شاهرودی: دولت در مدت یکساله کارهای خوبی انجام داده است/ از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از خطیرترین وظایف و جایگاه‌ها را در نظام شکوهمند اسلامی بر عهده دارد.چراکه با شناخت عمیقی که اعضای آن از معارف اسلامی دارند، انتظار می‌رود خط تام ولایت که در عرصه‌ی غیبت وجود دارد را تحصیل کرده و فقیهی جامع‌الشرایط را به جمهوری اسلامی معرفی کند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی صبح امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری که در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد، با بیان این که در این دور از اجلاس خبرگان رهبری به دلیل کسالت آیت‌الله مهدوی کنی جلسات بدون حضور وی برگزار می‌شود به سوابق آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی سوابق درخشانی قبل و پس از انقلاب اسلامی در کارنامه‌ی افتخارات خود دارد. این بزرگوار هم در رکاب امام خمینی _(ره) بوده و هم در کنار مقام معظم رهبری.

وی، که ریاست جلسه شانزدهمین دوره اجلاس خبرگان رهبری را برعهده داشت، افزود: حضور ایشان در عرصه‌های خطیب و جایگاه علمی و تقوایی عملی ایشان موجب شده است که چهره‌ای موجه و معقولی از ایشان در میان همه‌ی اقشار ایجاد شود.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ارتحال 4 نفر از اعضای خبرگان رهبری طی یک سال اخیر به جایگاه و شخصیت علمی و معنوی این 4 نفر تاکید کرد و برای آنها از درگاه خداوند طلب رحمت و مغفرت کرد.

وی افزود: از اعضای خبرگان رهبری انتظار می‌رود که بر استمرار ولایت و امامت نظارت داشته باشند و از این حیث چشم بیدار ملت در شناخت امام و ولی فقیه باشند.

وی با تاکید بر این که مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی موضوعیتی محوری دارد که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری از این حیث در هندسه نظام جمهوری اسلامی از جایگاه خطیری برخوردار است.

شاهرودی گفت: حاکمیت مشروع اول به دست انبیاء و روحانیون و بعد از آنها عالمان دین شاگردان آنها و تربیت شدگان‌شان است. احکام الهی باید توسط آنها در حکومت اجرا شود. توسط ایشان مشروعیت الهی در حکومت باقی می‌ماند. این مبنای شرعی ولایت فقیه است. مرجعیت شیعه نیز بر اساس همین نظر شکل گرفته. آنچه که از فقه اصیل اسلامی باقی می‌ماند مبتنی بر این نظریه است. کوشش در حفظ دین و جامعه اسلامی بسیار مهم است.

وی با بیان این که نقش علما و فقها بر حفظ نظریه‌ی ولایت فقیه بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: آسمان شیعه پر از ستاره‌هایی است که جلوی ظلم ایستاده‌اند. یا در پروسه‌ی حاکمیت قرار دارند و یا علوم اسلامی را به شاگردان انتقال داده‌اند و اسلام اصیل را حفظ کرده و امت اسلامی را از دروس اسلامی برخوردار کردند. همین اصل ولایت فقیه بود که در طول تاریخ امت اسلامی را از انحلال، ادیان ساختگی‌ و دروغ‌های پرزرق و برق حفظ کرد.

نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نقش تفکر شیعه در به انجام رسیدن انقلاب اسلامی ایران گفت: با تکیه بر مسند شیعه امام خمینی (ره) بر اساس همین احکام انقلاب ملت ایران را به پیروزی رساند و تحولی عظیم در جامعه ی اسلامی ایجاد کرد. تردیدی نیست که شکل بیداری در جوامع مختلف به ویژه جوامع اسلامی ریشه در انقلاب جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی در ادامه گفت: انقلاب ما که پایه‌گذارش امام خمینی (ره) بوده امروز با رهبری‌های مقام معظم رهبری کشور روز به روز برای ظهور امام زمان (عج) آماده می‌شود. همه‌ی اسلوب‌های جمهوری اسلامی ایران نظریه‌های شرق و غرب را متلاشی کرد و در علوم سیاسی نکات جدیدی به وجود آورد.

شاهرودی همچنین با تاکید بر ضرورت التزام به ولایت فقیه گفت: اکنون ایران اسلامی در سایه ولایت امر و در پرتو راهنمایی‌های ایشان و همراهی امت حزب‌الله قله‌های پیشرفت را طی می‌کند و مردم مظلوم ستمدیده را در همه جای دنیا حمایت و رهبری و هدایت می‌کند.

وی همچنین گفت: آنچه امروز در سوریه، لبنان و فلسطین رخ داده و همچنین مقاومت فلسطین و حماس در مقابل یکی از پنج قدرت اول دنیا یعنی اسراییل شمائی از راهنمایی ولی فقیه است.

نایب رئیس مجلس خبرگان با تبریک پیروزی مقاومت به مردم فلسطین خاطر نشان کرد: با این که نسل‌کشی‌های بسیاری انجام شد و خانه‌های زیادی خراب شد اما بعد از 50 روز، مقاومت اسلامی پیروز می‌شود. این از برکات جمهوری اسلامی است که خود مقاومت نیز آن را تایید می‌کند.اکنون به لطف خدا و حضرت ولی عصر (عج) ایران اسلامی به قدرتی رسیده است که به خواست او در حمایت از مردم فلسطین رژیم صهیونیستی در هم کوبیده می‌شود.

شاهرودی در ادامه با اشاره به منهدم کردن پهپاد اسراییلی گفت: چندی پیش خبر غرور آفرین منهدم کردن پهباد اسراییلی که توسط اسراییلی‌ها وارد کشور شده بود، به دست نیروهای مجاهد سپاه پاسداران به گوش جهانیان رسید. این مساله‌ای است که با وجود امت همیشه در صحنه و جوانان خردمند است که هرگونه دست‌اندازی به منابع ارزی کشور را به شدت پاسخ می‌دهد.

وی با تشکر از حمایت‌های مردم ایران از مقاومت فلسطین تصریح کرد: در این جا جا دارد که پیروزی مردم فلسطین و غزه و تقدیم 2 هزار شهید مجروح و ویرانی مدارس، خانه‌ها، یاد شهدا را گرامی بداریم و مراتب سپاس خود را از راهنمایی‌های رهبر انقلاب و همچنین حضور چشم‌گیر امت حزب‌الله در راهپیمایی‌ها اعلام کنیم و به امت استکبار می‌گوییم که شمارش معکوس برای حذف و محو رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

دولت در مدت یکساله کارهای خوبی انجام داده است

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: هفته دولت گذشت فرصت خوبی بود که گزارش‌ها را رئیس جمهور به ملت بدهد و ما ضمن بزرگداشت شهید باهنر و شهید رجایی از رئیس جمهور آقای روحانی و دست‌اندرکارانش تشکر می‌کنیم و خسته نباشید می گوییم که در این مدت کارهای خوبی انجام شده است و از آنها می‌خواهیم که با همراهی همه‌ی قوا به ویژه همدلی سه قوه کشور با حفظ همدلی و همکاری در مسیر انقلاب قدم بردارند.

وی ادامه داد: آنها این مسیر را با رهنمودهای رهبری به ویژه 15 نکته اخیر که نکات بسیار مهمی است باید طی کنند. دولت محترم بر اساس آن منشور قوانین را اصلاح کند و قدم بردارد.

امیدی به مساله‌ی مذاکرات هسته‌یی نداریم

شاهرودی با بیان این که ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم، گفت: امیدی به مساله‌ی مذاکرات هسته‌یی، همانطور که رهبری گفته بودند نداریم و فکر می‌کنیم که سخن نتیجه‌ای ندارد. تحریم‌های اخیر آمریکا هم بر همین اساس بود. البته ما برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت می‌کنیم. و از آنها می‌خواهیم که از منابع مردم ایران دفاع کنند که اهتمام تیم مذاکره کننده نیز بر همین است.

وی در پایان ابراز عقیده کرد: برای سلامتی رئیس مجلس خبرگان رهبری آقای مهدوی کنی آرزوی سلامتی می‌کنیم و امیدواریم که هر چه زودتر بهبود یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان