arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

لاریجانی: بسیج صرفا یک صدای بلند برای اعلام ناهنجاری‌ها نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی، بسیج را یک رکن مهم در استقامت ملی کشور توصیف کرد.

بسیج یک رکن مهم در استقامت ملی کشور است

علی لاریجانی در گردهمایی معاونین روابط عمومی بسیج، بسیج را یک حرکت منحصر به فرد در امت اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: با شرایط امروز بسیج رکن مهم در استقامت ملی کشور ماست و بدون بسیج، هیمنه انقلاب نمی‌تواند ظهور کند.

وی با اشاره به وجود برخی ناآرامی‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد:‌ اینکه در چنین شرایطی ایران در سکون، آرامش و امنیت است به یمن حضور بسیج و صحنه‌گردانی آن است و سپاه و بسیج باید بتوانند این پدیده زیبا را منعکس کنند تا زمینه بیشتری برای حضور در صحنه، عمومی کردن اخلاص و ایجاد بازدارندگی فراهم شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه بسیج خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب حرکت‌های بسیجی‌وار از طریق جهاد سازندگی ایجاد شد و عده‌ای از جوانان برای رفع ظلم و محرومیت و با حرکت‌های مردمی و داوطلبانه به مناطق مختلف رفتند، آنها در روستاهای محروم کار می‌کردند تا امکانات زیربنایی به مردم برسد.

لاریجانی ادامه داد: به فاصله اندکی امام (ره) جریان بسیج را به عنوان حرکت مهم و متن جامعه بیان کردند و آن بیانیه مهم پایه بسیج شد، در آن زمان مساله مهم دفاع مقدس بود و جبهه‌های ما باید از نیروهای داوطلب پر می‌شد.

بسیج صرفا یک صدای بلند برای اعلام ناهنجاری‌ها نیست

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در اوایل دفاع مقدس که بنی‌صدر فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت اجازه حضور بسیج در جبهه‌ها را نمی‌داد اما زمانی که او از فرماندهی کل قوا عزل شد و در فاصله اندکی از ریاست‌جمهوری نیز عزل شد فضا برای حضور بسیج در جبهه‌ها فراهم شد، در چنین شرایطی بود که حصر آبادان شکسته شد و فتح خرمشهر و فتوحات دیگر رخ داد.

لاریجانی با اشاره به نقش موثر بسیج و سپاه در پیروزی در دفاع مقدس، تصریح کرد: حضور مردمی به دفاع مقدس حیات داد و این پیشینه درخشان دیگری برای بسیج شد، بعد از دفاع مقدس هم امام (ره) راه را برای حضور بسیج در بخش‌های مختلف کشور باز کرد و این ماموریت جامعی بود که بسیج به عنوان یک جریان متعهد برخواسته از دل توده‌های مردم بتواند نقش اسوه بازی کند و این پرونده جدیدی برای بسیج شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیج همیشه در شرایط مختلف و فراز و فرودهای سیاسی و مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در صحنه بوده و ماموریت دفاع از انقلاب را به خوبی محقق کرده است و امروز هم با این عقبه تاریخی می‌خواهد حرکتی را آغاز کند.

بسیج یک فریاد بلند همراه با نگاه طبیبانه و حضور در صحنه است

وی همچنین گفت: شرایط امروز کشور اولویت‌هایی را به وجود می‌آورد که بسیج هم باید متناسب با آن اولویت‌بندی کند، ما در چند جبهه احتیاج به کار فعال و ایثارگرانه داریم، یکی از مشخصات بسیج هم همین است که آن را برجسته کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی بسیج را یک فریاد بلند همراه با نگاه طبیبانه و حضور در صحنه خواند و گفت: بسیج صرفا یک فریاد و صدای بلند برای اینکه ناهنجاری وجود دارد، نیست بلکه فریاد همراه با ایستادگی، فداکاری و مسئولیت است. همان‌طور که وقتی در جهاد سازندگی در برابر محرومیت‌ها احساس مسئولیت کرد خودش وارد شد و این نشان می‌دهد که ایثارگری در ذات بسیج وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به شرایط بین‌المللی کشور، اظهار کرد: ما چند مصاف در عرصه بین‌المللی داریم که خیلی با کارهای تاکتیکی قابل حل نیست، یک گوشه آن مساله هسته‌ای است و وجوه دیگری هم ذیل آن وجود دارد، از جمله اینکه غربی‌ها نگاه ریب‌آمیزی به نقش ایران در منطقه و الهام‌بخشی انقلاب دارند و آن را ذیل مساله هسته‌ای دنبال می‌کنند در واقع درد آنها مساله هسته‌ای نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی الهاماتی در منطقه به وجود آورده که به انحای مختلف می‌توانند با آن مبارزه کنند البته انقلاب اسلامی جریانی زنده، پرحیات و مسئولیت‌شناس است که نمی‌خواهد ناامنی در منطقه وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعای آمریکا برای مبارزه با تروریسم در حمله به برخی کشورها، اظهار کرد: اگر اشغال نکنید، تروریسم از منطقه می‌رود، شما در عراق و افغانستان پشت صحنه به گروهک‌های تروریستی کمک می‌کنید تا یک جریان بدلی برای اسلام به وجود بیاورید که هم چهره اسلام را خراب کنند و هم آلت دست شما شوند در حالیکه آمریکا اگر می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند نباید اشغال و بمباران کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید با مساله تروریسم به شکل تاکتیکی برخورد کرد، گفت: وقتی جریان تروریسم به وجود بیاید اختیارش به دست شما نیست.

ترور و کشتار وحشیانه در ذات انقلاب اسلامی نیست

لاریجانی با بیان اینکه فکر انقلاب اسلامی، فکری مجاهدانه، اصیل، پاک و مسئولیت‌شناس است، گفت: ترور و کشتار وحشیانه در ذات انقلاب اسلامی نیست و ما صددرصد با آن مخالفیم، حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین جریان انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند، اینها ترور نمی‌کنند بلکه برای آرمان اسلام جان می‌دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان، خاطرنشان کرد: غربی‌ها 35 سال با واقعیت انقلاب اسلامی جنگیدند و مشکلاتی ایجاد کردند و پرونده هسته‌ای را به وجود آوردند اما ایران این سختی‌ها را در خود هضم و آنها را تبدیل به قدرت کرد.

وی با تاکید بر لزوم مقاومت و استقامت در درون خاطرنشان کرد: هر چه اجتماع ما قوی‌تر، منسجم‌تر و هدف‌دارتر باشد ما در مقابل این دسیسه بین‌المللی موفق‌تریم و هر چه متفرق‌تر باشیم نمی‌توانیم به سادگی توفیق پیدا کنیم و هر وقت در مسائلی مثل دفاع مقدس متحد بودیم موفق بودیم اما به محض تفرق در ما تزلزل ایجاد شد.

مصاف امروز بین‌المللی نیاز به همگرایی دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصاف امروز بین‌المللی نیاز به همگرایی دارد، گفت: تفرقه باعث می‌شود شیطان بتواند امت اسلامی را بی‌خاصیت کند،این مشکلی است که ما سال‌ها داریم، تعداد مسلمان‌ها کم نیست اما چرا بعد از جنگ جهانی دوم کشورهای دیگر بر مسلمان‌ها غلبه پیدا کردند.

لاریجانی وحدت را پیام امام (ره) در انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ ما در این مصاف هم احتیاج به وحدت داریم، کشوری که راهنما و پیشوای بزرگی دارد نباید درونش دغدغه این مسائل باشد، رهبری معظم انقلاب یک رهبری جامع دارد و ما باید این شاخص را مبنا قرار دهیم و بر اساس این مبنا حرکت کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی داشتن رهبران بزرگ بعد از انقلاب را از عوامل توفیق ملت ایران عنوان و خاطرنشان کرد: داشتن رهبری عادل، فهیم و مجاهد بسیار باارزش است و خیلی از کشورها چون این نعمت را ندارند متفرق هستند بنابراین ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با اشاره به برخی مسائل منطقه، گفت: در منطقه هم ناخالصی زیاد است و هم پرتحرکی لذا در مقابل این موج بدلی باید استقامت داشت، این آدم‌کشی جدیدی که در منطقه به راه افتاده پدیده‌ای زشت و بدسیما برای مسلمانان‌هاست اما چون اینها از حقیقت تهی هستند مثل کف روی آب هستند و ما باید روی راه درست خود مستقیم باشیم، البته باید با این موضوع با فراست و دقت نظر مواجه شویم.

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبری کلید حل مشکلات اقتصادی است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کشور، یادآور شد: برخی از این مشکلات ریشه‌ای است و برخی تحریم‌ها به آن اضافه شده است، برخی مسائل هم سلیقه مدیریتی بوده که به اینجا رسیده است اما سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبری آن را ابلاغ کردند کلید راه است و باید محقق شود، نکته مهم آن هم رونق تولید در کشور و مردمی شدن اقتصاد است.

لاریجانی اضافه کرد: نه اقتصاد دولتی توانست توان ملی کشور را بسیج کند و نه شرکت‌های دولتی که زمانی برجسته شدند. بسیج می‌تواند کارهای خوبی در این زمینه داشته باشد. اقتصاد مقاومتی هم صرفا به شکل بخشنامه‌ای قابل حل نیست البته دولت باید بسترهای لازم برای آن را فراهم کند.

رییس مجلس شورای اسلامی عدم توسعه روستاها را از مشکلات کشور خواند و اضافه کرد: البته زیرساخت‌ها مثل آب، برق، گاز و تلفن توسعه یافته اما چرخه اقتصاد در روستاها نمی‌چرخد و نیاز به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تکمیلی در آنجا وجود دارد. در اینجا احتیاج است که به راهنمایی بیاید چرا که واقعا روستاهای ایران احتیاج به تئوری توسعه ملی دارند.

وی با تاکید بر اینکه چرخه اقتصادی روستاها باید از نظر تولید کشاورزی با صنایع تکمیلی همراه شود، گفت: کارآفرینی در بخش کشاورزی و صنعت در روستاها باعث می‌شود ملت توانمند شود و اگر بسیج می‌خواهد چالش مهم کشور را مدنظر قرار دهد موضوع کارآفرینی است که رونق تولید را در پی دارد.

جریانی از افراد متعهد باید به وجود بیاوریم

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش آموزش، اظهار کرد: این کار باعث اصلاح فرهنگ کشور در درازمدت خواهد شد. آموزش جمع‌آوری علم و شکوفا کردن نیست بلکه شکوفا شدن است و افراد باید توانمند شوند. امروز کسی با خواندن کتاب درسی ملا نمی‌شود بلکه تربیت افراد خلاق محور آموزش است. ما باید جریانی از افراد متعهد به وجود بیاوریم که ایران آینده را سامان دهند.

لاریجانی همچنین ادامه داد: اگر می‌خواهیم در کشور کار فرهنگی کنیم و انحرافاتی که در کشور به وجود آمده حاصل نشود باید بدانیم اسلامی که در دست ماست به خاطر تفقهی است که مجتهدین کرده‌اند، تفقه در دین هم راه و روش دارد و راهش همان است که حوزه‌های علمیه و روحانیون دنبال می‌کنند.

امیدواریم بسیج انسجام داخلی را حفظ کند

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت بسیج در ماموریت‌های آینده آن، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بسیج امت را بیدار کند، دشمن را نشان بدهد، انسجام داخلی را حفظ کند و حرکت‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و جریان زنده و پویایی را سامان دهد.

در پایان این مراسم از مدیران اسبق و پیشکسوتان روابط عمومی بسیج و رسانه‌های فعال در این حوزه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان بسیج مستضعفین تقدیر شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کشتار ، بسیج ، جهاد ، ناهنجاری
نظرات بینندگان