arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳

تحلیل خطیبی از لزوم تمدید قرار داد با کی روش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشکسوت تیم ملی می‌گوید چه کارلوس کی‌روش در ایران بماند چه نماند، باید به سرمربی تیم ملی فرصتی داده شود تا تیم را برای جام‌جهانی آماده کند و نتایج جام ملت‌ها نباید ملاک باشد.

  درباره جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران گفت: من از ابتدا طرفدار کارلوس کی‌روش بودم و هستم. عملکرد تیم ملی شاید از سوی عده‌ای چندان خوب ارزیابی نشود و البته عده‌ای هم اعتقاد داشته باشند که ما خیلی خوب بودیم. با این همه ما باید به از الان به بعد فکر کنیم. چه کی‌روش باشد چه نباشد، هدف‌گذاری ما باید روی جام جهانی باشد. ما باید مربی‌ای انتخاب کنیم که بتواند برای جام جهانی نتیجه بگیرد. اگر بخواهیم فقط به جام ملت‌ها فکر کنیم و بعد از آن باز مربی عوض کنیم لطمه سنگینی به ما وارد می‌شود. به عبارت دیگر اگر کی‌روش سرمربی ما باشد یا یک مربی ایرانی ما باید قراردادش را تا جام جهانی ببندیم و فارغ از هر نتیجه‌ای در جام ملت‌ها، به او برای جام جهانی فرصت بدهیم. اصلا کار درستی نیست یک مربی ایرانی را بیاوریم و بعد از جام ملت‌ها او را کنار بگذاریم و یک مربی خارجی را انتخاب کنیم.

او اضافه کرد: ما نفراتی داریم که به جام جهانی بعدی نمی‌رسند. نباید به آن‌ها برای جام ملت‌ها فرصت بدهیم و باید تیمی که احتمالا برای جام جهانی بعدی در اختیار خواهیم داشت را در جام ملت‌ها به میدان بفرستیم. این فرصت را می‌توانیم به یک مربی ایرانی بدهیم اما با همان شرطی که به شما گفتم.

پیشکسوت تیم ملی ادامه داد: با توجه به تنها دو بازی تدارکاتی نباید از هیچ مربی‌ای توقع نتیجه گرفتن در جام ملت‌ها داشته باشیم. برای همین است که می‌گویم باید به هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود فرصت بیشتری داد. من اعتقاد دارم کی‌روش می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما باید قرارداد او را به گونه‌ای ببندیم که حقوق ما هم حفظ شود و از طرف دیگر با او باید به این توافق برسیم که برای تیم ملی بازیکنانی را دعوت کند که برای جام جهانی برنامه‌ریزی انجام دهد.

وی در ادامه و درباره مصاف این هفته تیمش برابر پرسپولیس عنوان کرد: ما باید تمرین‌های بیشتری کنیم تا بتوانم در مورد این دیدار صحبت کنم. از پرسپولیس شناخت خوبی داریم اما بیشتر از این نمی‌خواهم درباره این بازی صحبت کنم.

خطیبی در ادامه با اشاره به شرایطش در تراکتورسازی بیان کرد: وقتی که خوب نتیجه می‌گیریم طبیعتا از شرایط راضی هستیم. ابتدای کارم در تراکتورسازی خیلی سخت بود. همه 23 سال حضورم در فوتبال یک طرف این 6-5 ماه اخیر یک طرف قرار دارد. خدا را شکر مشکلات با کمک هواداران و بازیکنان حل شد چرا که ما تیمی همدل و یکدست هستیم.

سرمربی تراکتورسازی در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا گفته هدف تیمش قهرمانی نیست اظهار کرد: منظور من این نبود. صحبت من این بود که بحث روی قهرمانی همین ابتدای فصل خیلی زود است و کاری غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان