arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

حداد عادل: تغییرات مدیریتی باید به دور از جناح بازی باشد/یک وزیر حدود به یک سال و نیم زمان برای شناسایی وزارتخانه خود نیاز دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بی ثباتی در مدیریت از اساسی ترین مشکلات می باشد درحالی که ثبات مدیریتی ضروری ترین نیاز کشور است.

ˈغلامعلی حدادعادلˈ روز چهارشنبه در ˈهمایش مدیریت اسلامی در فرهنگ رضویˈ در مشهد افزود: مدیریت نباید مانند توپ فوتبال در زمین چمن، از یک جناح به جناح دیگر منتقل شود بلکه تغییرات مدیریتی باید به دور از جناح بازی و بر مبنای توانایی و کارایی افراد باشد.

وی ادامه داد: در برخی وزارتخانه ها طی 35 سال گذشته متوسط زمان مدیریت در سطح وزیر کمتر از سه سال بوده است.

این نماینده مجلس گفت: این در حالی است که یک وزیر حدود به یک سال و نیم زمان برای احاطه و شناسایی کامل وزارتخانه خود نیاز دارد.

وی افزود: در بسیاری از کشورها همراه با تغییر حکومتها تغییرات مدیرتی در حد لایه ای نازک به سایر سطوح نفوذ می کند و همه دستگاهها تا عمق زیر و رو نمی شوند.

حدادعادل با تاکید بر اینکه کارهای خطیر و بزرگ را نباید به انسانهای کوچک واگذار کرد گفت: سپردن کارهای بزرگ به دست انسانهای بی کفایت ظلم به نظام و مملکت است.

وی پرکاری را از ویژگیهای مدیریت اسلامی عنوان و بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در عصر حاضر که با مانع تراشی فراوان دشمنان روبرو است برای جبران عقب افتادگیها نیازبه مدیران پرکار و پرتلاش دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرکاری از شروط تحقق مدیریت جهادی است و مدیر اسلامی باید بدون توجه به زمان سر از پا نشناخته کار کند.

وی با اشاره به شاخصه های شجاعت و تحول آفرینی در مدیریت اسلامی گفت: مدیر حکومت اسلامی باید بدون انقطاع از سنتها و با بهره مندی ازخردورزی نوآور باشد.

حدادعادل با بیان اینکه تقوا مهمترین شرط مدیریت در نظام جمهوری اسلامی است افزود: ایمان و تقوا در یک مدیر باید به اندازه ای باشد که درگیر زرق و برق دنیا و و شیفته شهرت نشود.

وی گفت: مدیریت مانند حرکت کردن روی سطح یخی است و در هر قدم شیطان دامی برای مدیر پهن کرده است.

او با اشاره به اینکه انقلابی و سیاسی بودن از ویژگیهای مدیر جمهوری اسلامی است تصریح کرد: مدیر انقلابی باید همواره پاسدار ارزشهای انقلاب و پیروی خط امام و شهدا باشد.

وی ادامه داد: توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های مدیریت کلان در جهان امروز است و مدیران به تبع اقدامات حفاظتی از محیط زیست ارزیابی می شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت را باید از پایه ابتدایی به نسل آینده آموخت افزود: مدیریت شایسته در توسعه یک کشور بسیار موثرتر از منابع ملی و طبیعی فراوان است.

همایش مدیریت اسلامی در فرهنگ رضوی از سلسله برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ازسوی کمیته امداد خراسان رضوی با مشارکت دانشگاه امام صادق، بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات و مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: وزارتخانه ، همایش ، جناح ، توپ
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
0
8
پس چرا این حرف ها را به رییس جمهوری که افکارش به شماها نزدیکتر بود نگفتید ؟!!!
نظرات بینندگان