arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

گودرزی: برای تیم ملی فوتبال گزینه‌های بهتری در اروپا و آمریکای جنوبی وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح جدل وی با یکی از ورزشکاران تیم ملی کشتی، گفت: اینطور نیست و نبوده است. معمولا من از اردوهای تیم‌های ملی بازدید می‌کنم و به لحاظ فنی و مسائل روحی و روانی پیگیر مسائل آنها هستم و طبیعی است که ورزشکاران مطالباتی دارند که آنها را مطرح می‌کنند.

  محمود گودرزی در حاشیه برگزاری نشست هیات دولت گفت: طبیعی است که گاهی در خصوص بدهی‌های فدراسیون‌ها سوال می‌شود که از سنوات بسیار دور مانده است و طالب این هستند که دولت کمک‌های مالی بیشتری به فدراسیون‌ها و ورزشکاران داشته باشد که به این سوالات پاسخ داده می‌شود و برای آنها تشریح می‌شود که با محدودیت منابع روبرو هستیم و کمی صبر لازم است تا بتوانیم به مطالبات آنها پاسخ دهیم. در همین راستا از رسانه‌ها درخواست دارم سعی کنند مطالبه‌ای که بین پدر و فرزند مطرح می‌شود که جنبه حق دارد و درست هم هست را به صورت یک جدل و مناقشه مطرح نکنند.

وزیر ورزش همچنین در پاسخ دیگری در مورد کمک‌های مالی به فدراسیون‌ها گفت: ما جداولی داریم که بر اساس آن در سه بخش به فدراسیون‌ها کمک‌های مالی خواهیم داشت اما این کمک‌ها بستگی به وضعیت تقویم پیشنهادی فدراسیون‌ها دارد و استطاعت مالی وزارت ورزش. بنابراین به همه فدراسیون‌ها کمک می‌شود و فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی در جواب سوالی در مورد کمک‌های مالی به پروژه‌های عمرانی ورزشی،‌ گفت: ما تابع سیاست‌های دولت هستیم و با توجه به اینکه تصمیم دولت بر این است که به جای تقسیم اعتبارات بین کل پروژه‌ها، سعی کنیم پروژه‌های با درصد بالا را تامین اعتبار کنیم تا به اتمام برسند بنابراین در هفته دولت حدود 107 پروژه در این حوزه افتتاح شده است و تا پایان سال 170 پروژه دیگر نیز از محل همین اعتبارات تامین اعتبار خواهند شد.

گودرزی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی، گفت: انتخاب سرمربی، عقد قرارداد، محتوای قرارداد با فدراسیون و مدیریت فدراسیون‌ها و هیات رییسه است و تلاش وزارت ورزش این است که کوچک‌ترین دخالتی در گزینش، عقد، رقم و مفاد قرارداد نداشته باشد اما اگر نیاز به مشورت باشد در این زمینه به فدراسیون‌ها مشورت خواهد داد.

وزیر ورزش با بیان اینکه سرمربی تیم ملی فوتبال مانند سایر سرمربی‌ها باید حتما توسط فدراسیون انتخاب شود، خاطرنشان کرد: اگر کمک مالی بخواهند در چارچوب تقویم پیش‌بینی خودشان و توانایی‌های وزارت ورزش این اتفاق خواهد افتاد پس به طور مستقیم و غیرمستقیم دخالتی در گزینش نفرات از سوی وزارت ورزش وجود ندارد و من آن را تکذیب می‌کنم اما گاهی برخی خبرگزاری‌ها اخباری نادرست و کذب را منتشر می‌کنند که صحت ندارد.

وی همچنین در رابطه با بهترین گزینه سرمربیگری تیم ملی، گفت: در دنیا گزینه‌های بسیار برتری در اروپای غربی، شرقی و آمریکای لاتین وجود دارد و بحثی که من در هفته دولت در مورد سرمربی تیم ملی داشتم موضوعی کارشناسی است و نباید آن را با فضای اجتماعی و سیاسی مخلوط کرد.

گودرزی در رابطه با اسپانسر تیم پرسپولیس و وضعیت آن گفت: تا این لحظه مشکلی به من گزارش نشده است و اسپانسرها کمک می‌کنند پرسپولیس و استقلال امسال از طریق اسپانسرها اداره می‌شوند در حالیکه در سال‌های گذشته متکی به دولت بودند اما امسال تا این لحظه مطلقا هزینه‌ای به دولت تحمیل نشده است و در همین ارتباط از اسپانسرها تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایر تیم‌هایی که به نحوی به دولت متصل هستند از آنها الگو بگیرند و جذب اسپانسر کنند.

وزیر ورزش در پاسخ به پرسشی در مورد مطرح شدن کارت زرد وزیر ورزش در مجلس، گفت: این موضوع از مباحثی است که شاید رسانه‌ها دامن می‌زنند در حالیکه وزارت ورزش بعد از وزارت دفاع و اطلاعات پایین‌ترین سوال را از مجلس داشته است که این نشان دهنده تعامل خوب با نمایندگان، حرکت بر مبنای قانون و حرکت فنی و اصولی وزارت ورزش دارد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد تعیین دبیر شورای عالی ورزش، گفت: این هفته به عنوان دبیر شورای عالی جوانان انتخاب شدم و قاعده روتینی وجود دارد که معمولا وزیر ورزش، دبیر شورای عالی ورزش و جوانان هم خواهد بود که در بهمن ماه قرار بود هر دو شورا تشکیل شود اما یک اشکال قانونی وجود داشت که این اشکال در شرف رفع شدن است و هر چه زودتر بعد از تنظیم وقت این اتفاق خواهد افتاد چرا که در این جلسات هجده وزیر باید حضور داشته باشند.

وزیر ورزش در رابطه با حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی، گفت: مناقشه‌ای بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما پیش آمده است که شورای امنیت کشور به نتیجه رسید که این مباحث زیبنده نیست و از فدراسیون درخواست کردند که اجازه استقرار دوربین‌های صداوسیما را در ورزشگاه‌ها بدهند و البته توصیه‌هایی هم برای رفع این مشکل مطرح کردند و من در مکاتبه‌ای که با آقای رحمانی‌فضلی داشتم ایشان قول دادند با هماهنگی از صداوسیما بخواهند که تجدیدنظری در موضوع قراردادها و حق پخش تلویزیونی بکنند.

گودرزی خاطرنشان کرد: حق پخش تلویزیونی حق مسلم فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی است که در لیگ شرکت می‌کنند و موجب رونق اقتصادی در تیم‌ها می‌شود و وابستگی آنها را به دولت کمتر می‌کند تا بتوانند روی پای خود بایستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
گودرز دوست
|
Netherlands
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
6
9
آقای گودرزی بارها به شما عرض کردم جنابعالی نه به درد ورزش رسیدگی می کنید و نه به درد جوانان. به همین راحتی به درخواست میلیونها ایرانی که عمدتا جوانان هستند بی اعتنایی کردید. برایتان متاسفم و برای دولت تدبیر و امید.......
نظرات بینندگان