arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳

تابعیت دومین خبرنگار قربانی داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: «استیون ساتلوف»، دومین خبرنگار آمریکایی که به دست گروه تکفیری داعش گردن زده شد، تابعیت اسرائیلی-آمریکایی داشته و در سرزمین‌های اشغالی تحصیل کرده است.

بر اساس این گزارش، ساتلوف در دانشگاهی در اراضی اشغالی تحصیل کرده اما اطلاعات درباره زمان حضور او در این اراضی اندک است. یکی از دوستان ساتلوف نیز به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته، او یهودی بوده و مراسم مذهبی یهودیان را در دوران اسارت به جا می‌آورده است.

شب گذشته، گروه تکفیری داعش، یک نوار ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن نشان داده شد که «استیون ساتلوف» دومین خبرنگار آمریکایی، توسط این گروه تروریستی سربریده می‌شود. شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ویدئویی که نشان می‌دهد «استیون ساتلوف» دومین خبرنگار آمریکایی توسط گروه تکفیری داعش کشته می‌شود، صحت دارد.

نتشار این نوار ویدئویی کمتر از دو هفته از انتشار یک نوار ویدئویی دیگر صورت گرفته که در آن یکی از اعضای داعش با لهجه بریتانیایی، «جیمز فولی»، خبرنگار آمریکایی را که دو سال پیش در سوریه ربوده شده بود، سرمی‌برد.

آنچه داعش خوانده می‌شود، گروهکی تروریستی - تکفیری است که پس از حمله ایالات متحده و متحدانش به عراق شکل گرفت. این گروهک تروریستی از سال دوم بحران سیاسی در سوریه، رسما با حکومت این کشور وارد نبرد شد و این نبرد در حال حاضر نیز ادامه دارد.

داعش در سوریه از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم واشنگتن و متحدانش در خاورمیانه برخوردار بوده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
شعیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
4
7
سلام بر خوانندگان
داعش ساخت اسرائیل و آمریکا و انگلیس است و به نیابت از آنان با مسلمانان و به ویژه با شیعیان می جنگد. تلفات از هر دو طرف متوجه مسلمانان است. خانه های مسلمانان خراب و اقتصاد آنان ویران می شود. کشته های دو طرف مسلمان است و اسرائیل غاصب هیچ خسارتی را متحمل نمی شود.
چهره منفوری که داعش از اسلام ارائه می کند بهترین وسیله برای غرب است تا مردم خود را از مسلمان شدن بترساند.
وجود داعش یک تیغ چند دم برای غرب است و استفاده های بسیار دارد. برنامه جوری طراحی شده که نه داعش پیروز شود نه دولت عراق و نه دولت سوریه. این زخم باید باز بماند تا منافع غرب تامین شود.
نظرات بینندگان