arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳
دیده‌بان حقوق بشر:

داعش بیش از 500 اسیر را در عراق کشته است

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده از یکی از افرادی که از این حادثه نجات پیدا کرده و بررسی‌های صورت گرفته از فایل‌های ویدیویی و تصاویری که با ماهواره گرفته شده است، نشان می‌دهد که داعش سه پایگاه دیگر برای اعدام‌های دسته جمعی دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح گروه دولت اسلامی (داعش) بیش از 500 تن را که در اوایل سال جاری میلادی در عراق به اسارت گرفته بودند، به قتل رساندند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش تصاویری را از ده‌ها شخصی منتشر کرد که لباس‌های غیر نظامی به تن داشتند و اعضای داعش به سمت آنها در منطقه‌ای صحرایی در عراق آتش می‌گشودند. داعش در این خصوص اعلام کرد که صدها تن را کشته است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که اطلاعات به دست آمده از یکی از افرادی که از این حادثه نجات پیدا کرده و بررسی‌های صورت گرفته از فایل‌های ویدیویی و تصاویری که با ماهواره گرفته شده است، نشان می‌دهد که داعش سه پایگاه دیگر برای اعدام‌های دسته جمعی دارد که بدین ترتیب تعداد پایگاه‌های این گروه به پنج پایگاه می‌رسد. تعداد کشته‌شدگان نیز حدود 560 تا 707 مرد است که همگی آنها تقریبا از سربازان عراقی هستند که توسط داعش ربوده شده بودند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان