arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

کشف یک گور دسته‌جمعی در تکریت/ هلاکت دست راست البغدادی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که منابع امنیتی عراق از کشف یک گور دسته جمعی در شرق تکریت و همچنین کشته شدن تعدادی از نیروهای ارتش و پیشمرگ‌ها به دست گروه دولت اسلامی (داعش) خبر دادند، خبر هلاکت دست راست رهبر داعش منتشر شده است، مقامات برخی از کشورهای اروپایی از جمله کانادا و فرانسه نیز حمایت خود را از بغداد در مبارزه با این گروه تروریستی اعلام کردند.

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، یک منبع در پلیس استان صلاح‌الدین عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی مشترک ارتش این کشور و پیشمرگ‌ها گور دسته جمعی را در اطراف منطقه "سلیمان بیک" واقع در شرق تکریت کشف کردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ عنوان داشت که در این گور اجساد 24 تن از رانندگان کامیون‌هایی وجود دارد که ظرف پنج ماه گذشته به دست اعضای داعش ربوده شده‌ بودند.

هلاکت دست راست ابوبکر البغدادی

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که "ابو هاجر السوری" دست راست ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به موصل به هلاکت رسیده است.

منابع دیگر نیز از کشته شدن 22 عراقی و زخمی شدن 9 تن دیگر در جریان درگیری‌ها میان نیروهای دولتی این کشور با افراد مسلح گروه تروریستی داعش خبر دادند.

هلاکت تعداد زیادی از داعشی‌ها

در همین حال، عبدالحسین محمود البیضانی، فرمانده عملیات بابل از هلاکت شمار زیادی از اعضای گروه دولت اسلامی در شمال این استان خبر داد.

از سوی دیگر، دبیرخانه دولت عراق اعلام کرد: بیش از 42 میلیارد دینار کمک مالی برای بیش از 9 هزار و 678 تن از قربانیان تروریسم از جمله خانواده‌های شهداء، مجروحان و افرادی که دارایی‌های خود را در نتیجه عملیات تروریستی و یا اشتباهات نظامی از دست داده‌اند، اختصاص یافته است.

حمایت کانادا و فرانسه از عراق برای مبارزه با داعش

در همین حال، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای کانادایی خود گفت که تروریست‌ها دست به اقدامات وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی این کشور زده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن کشته شدن استیون ساتلوف، خبرنگار آمریکایی و برخی خبرنگاران دیگر به دست داعش، خواستار حمایت جامعه جهانی برای متوقف کردن اقدامات تروریستی این گروه شد.

جان برد، وزیر خارجه کانادا نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرده و افزود: پاریس خواهان تشکیل دولتی قدرتمند در عراق است که بتواند بعد از گسترش خطر داعش در منطقه، امنیت را در این کشور برقرار سازد.

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز پس از دیدار با مشاوران ارشد نظامی عراق تاکید کرد که پاریس در صورت لزوم دست به اقدامات نظامی علیه داعش می‌زند.

مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی طی روزهای اخیر به منظور اعلام حمایت خود از عراق در مبارزه با داعش، به بغداد، پایتخت این کشور سفر کردند.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز حمایت‌های انسانی و نظامی آمریکا را از ملت کردستان و نیروهای پیشمرگ به منظور دفاع از خود و حمایت از شهروندان این اقلیم خواستار شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گور ، هلاکت ، البغدادی ، اجساد
نظرات بینندگان