arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

مایکل مان: ایران و 1+5 در نیویورک گردهم می آیند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای میان نمایندگان شش قدرت هسته ای جهان با ایران در 27 شهریور (18 سپتامبر) در نیویورک برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: در تلاش برای نیل به یک نتیجه مطلوب تا ماه نوامبر (آذرماه)، نمایندگان شش قدرت هسته ای جهان به رهبری کاترین اشتون در 18 سپتامبر با نماینده هسته ای ایران در نیویورک مذاکره می کنند.

وی گفت: این نشست در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همان ترکیب نشست امروز و فردا میان مقامات ایران و آمریکا در ژنو و اجلاس بعدی 11 سپتامبر (20 شهریور) میان نمایندگان ایران با نمایندگان فرانسه، انگلیس و آلمان در وین برگزار خواهد شد.

یک مقام اروپایی نیز که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: نشست نیویورک در سطح مدیران سیاسی این کشورها برگزار خواهد شد.

مذاکرات دو جانبه ایران با سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه روز 11 سپتامبر (20 شهریور) در شهر وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

گفت و گوهای نیویورک در 27 شهریور با اعضای 1+5 هفتمین دور از مذاکرات جامع میان طرفین است که در مذاکرات وین 6 به دلیل اختلاف نظرهای عمیق بر سر مسایلی چون میزان غنی سازی اورانیوم ایران، نتوانستند به توافق جامع دست یابند.

طرفین در مذاکرات وین 6 مدت زمان مذاکرات جامع و نیز توافق اولیه ژنو را برای چهار ماه دیگر یعنی تا 24 نوامبر (3 آذر) تمدید کردند.

اکنون «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در ژنو سوییس به سر می برد تا از امروز - پنجشنبه تا شنبه (15 شهریور) به مدت سه روز با «وندی شرمن» مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا و نماینده واشنگتن در مذاکرات 1+5 به صورت دو جانبه دیدار و گفت گو کند.

روز دوشنبه هفته جاری نیز «محمد جوادظریف» وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دو جانبه دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف پس از این دیدار به ایتالیا رفت و با «فدریکا موگرینی» جانشین کاترین اشتون دیدار و گفت و گو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان