arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

مولاوردی: دولت مخالفتی با سالم سازی محیط کاری برای زنان ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: اعتدال یک گفتمان نیست، یک رویکرد است و دولت تدبیر و امید هیچ مخالفتی با سالم سازی محیط کاری برای زنان ندارد.

شهیندخت مولاوردی در نشست خبری سومین کنفرانس ملی مددکاری اجتماعی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه‌های مختلف رویکردهای متفاوتی در حوزه زنان و خانواده در برنامه‌های توسعه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: حوزه زنان و خانواده همواره متاثر از رویکردهای کلی حاکم بر جامعه در کلیت خودش بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه چهارم توسعه که سال‌های پایانی آن مصادف با بر سرکار آمدن دولت نهم بود، حوزه زنان و خانواده به کنار نهاده می‌شود و کلیه سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه مشارکت زنان تقریبا نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها به سمت تشویق زنان برای مصرف‌های خانوادگی پیش رفته است، تاکید کرد: در هیچ یک از دولت‌های ما مخالفتی با پررنگ بودن مسوولیت زنان نبوده است.

مولاوردی با بیان اینکه در سالم سازی محیط کار برای زنان هیچ کسی تردید ندارد، تصریح کرد: اختلاف فقط بر سر روش‌ها است که باید بهترین روش کارشناسی شده را برای تحقق این امر مهم بکار برد.

معاون رئیس جمهور در خصوص مشارکت زنان در حوزه‌های اجتماعی نیز گفت: امروز دختران و زنان ما قابلیت‌های علمی و اجتماعی خود را به ثبوت رسانده‌اند، لذا دولت در خصوص اشتغال و مشارکت آنها برنامه‌های متنوعی دارد.

وی افزود: در حوزه معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری برنامه‌های متنوعی در مورد خانواده و اشتغال زنان اجرا شده است. همچنین دختران ایران در زمینه تحصیلات عالی به توانمندی‌های بسیار خوبی دست یافته‌اند، لذا بی‌توجهی نسبت به این سرمایه اجتماعی دور از عقلانیت است.

مولاوردی گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری وظیفه ستادی بر عهده دارد و دستگاه‌های دیگر وظایف اجرایی در مورد زنان را عهده دار هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص تعارض مسوولیت‌های خانوادگی زنان و مشارکت اجتماعی و اشتغال آنها نیز گفت: بنای دولت یازدهم بر این است که بین مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی زنان توازنی صورت گیرد و این امر نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان