arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

تیم ملی والیبال مغلوب فرانسه شد/ ملی پوشان ایران حریف را جدی نگرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان مغلوب فرانسه شد.

سومین دیدار تیم های گروه چهارم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (پنج شنبه) در شهر کراکوف لهستان پیگیری می شود و تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه امروز به مصاف فرانسه رفت.

شاگردان اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک مغلوب فرانسه شدند تا بعد از پیروزی بر تیم های ایتالیا و آمریکا، نخستین ناکامی را تجربه کنند.

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار همانند مسابقه با آمریکا با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، امیرغفور، عادل قائمی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف بازی را آغاز کرد.

شهرام محمودی، مهدی مهدوی و میلاد عبادی پور دیگر بازیکنان ایران در این مسابقه بودند که به میدان آمدند.

تیم ملی والیبال ایران در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 19 و 29 بر 27 نتیجه را واگذار کرد و تنها در ست های دوم با امتیاز 25 بر 14 فرانسه را شکست داد.

ملی پوشان والیبال ایران در این دیدار بر خلاف دو مسابقه قبلی در دریافت و سرویس خوب نبودند و هماهنگی لازم را نیز در کارهای دفاعی نداشتند. کواچ نیز برای حل مشکل در ست های سوم و چهارم ترکیب آغازین را تغییر داد، اما در نهایت ایران مغلوب شد.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 19 و 10 دقیقه شنبه 15 شهریورماه در چهارمین دیدار خود در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف بلژیک می رود.

رولان چولاکیان از آرژانتین به عنوان داور اول و عبدا... العنزی کویتی به عنوان داور دوم قضاوت مسابقه ایران و فرانسه را بر عهده داشتند.

اروین نگاپه بازیکن شماره 9 فرانسه در این مسابقه به دلیل اعتراض به رای داور یک کارت قرمز از چولاکیان داور نخست دریافت کرد.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران 26 سال و میانگین سنی بازیکنان فرانسه 25.3 دهم سال است که از تیم ایران جوانتر هستند. همچنین میانگین قد بازیکنان ایران 194 سانتی متر است و ملی پوشان فرانسه با میانگین 195 سانتی متر، تنها یک سانت از میانگین قدی بازیکنان ایران بلندتر هستند.

والیبال ایران و فرانسه قبل از این یک بار در رقابت های انتخابی المپیک آتن رودرروی یکدیگر قرار گرفته بودند که تیم ملی والیبال ایران در آن دیدار 3 بر صفر مغلوب فرانسه شد و با شکست امروز ایران برابر این کشور والیبال ایران همچنان در مقابل فرانسه ناکام ماند.

والیبال فرانسه تا کنون در 14 دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان حضور داشته است که مدال برنز ( سال 2002 آرژانتین) بهترین ره آورد این کشور از این رقابت ها است.

تیم ملی والیبال فرانسه تجربه حضور در مسابقات والیبال سه دوره المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد که بهترین مقام کسب شده این تیم در این رقابت ها، عنوان هشتمی سال 1998 است.

والیبال فرانسه از 25 دوره لیگ جهانی والیبال نیز تنها در شش دوره (سال های 1990 تا 1992، 1998، 2000 و 2006) به مرحله نهایی این رقابت ها راه یافته است.

بهترین عنوان کسب شده تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ جهانی به سال 2006 و کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها بر می گردد.

تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ جهانی سال جاری نیز در گروه 12 تیم سطح دو حضور داشت و با صدرنشینی در گروه مقدماتی به مرحله نهایی این رقابت ها در استرالیا راه یافت.

این تیم در دیدار نهایی این سطح مغلوب استرالیا شد و با کسب مقام نایب قهرمانی این سطح از راه یابی به مرحله نهایی تیم های سطح یک که به میزبانی فلورانس ایتالیا برگزار شد، ناکام ماند.

تیم ملی والیبال فرانسه قبل از مسابقه با ایران دو دیدار در این رقابت ها برگزار کرده بود که در دیدار نخست پورتوریکو را سه بر صفر شکست داد و در دومین مسابقه سه بر دو مغلوب ایتالیا شد.

این تیم در حال حاضر با 7 امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار دارد.

قبل از دیدار دو تیم ایران و فرانسه، تیم ملی والیبال آمریکا موفق به شکست سه بر صفر پروتوریکو شد. ملی پوشان والیبال آمریکا در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 8 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان