arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

حضور «امروز» میرکریمی در جشنواره «استکهلم»

طبق اعلام برگزارکنندگان این رویداد، بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم استکهلم با جذب بیش از 36 هزار بازدیدکننده و بالغ بر 900 فعال صنعت سینما و خبرنگاران باتجربه، سال موفقی را پشت سر گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم سینمایی «امروز» رضا میرکریمی در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش در بخش «تصاویر آسیا» جشنواره فیلم استکهلم به نمایش درمی‌آید.

به گزارش انتخاب بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «استکهلم» که از 5 تا 16 نوامبر برگزار می‌شود، در بخش مسابقه «تصاویر آسیا» میزبان جدیدترین ساخته رضا میرکریمی است.

بنابر این گزارش، جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم پس از 24 سال شناسایی موفق کارگردانان نسل فردا، اکنون به عنوان یکی از مطرح‌ترین فستیوال‌های فیلم در اروپا شناخته می‌شود.

طبق اعلام برگزارکنندگان این رویداد، بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم استکهلم با جذب بیش از 36 هزار بازدیدکننده و بالغ بر 900 فعال صنعت سینما و خبرنگاران باتجربه، سال موفقی را پشت سر گذاشت.

در دوره گذشته، «کلر دنیس» کارگردان سرشناس فرانسوی جایزه دستاورد هنری جشنواره را دریافت کرد و جایزه نگاه ژرف‌اندیشانه به کارگردان انگلیسی «پیتر گرین‌وی» اعطا شد.

بیش از 80 کارگردان‌، بازیگر و تهیه‌کننده در جشنواره دوره گذشته شرکت کردند که از میان آنها می‌توان به «کلر دنیس»‌، «پیتر گرین‌وی»‌، «رایان کوگلر»‌، «کلیو بارنارد»،‌ «مارک کوزینس» و «دیوید لوری» اشاره کرد.

فیلم سینمایی «امروز» این روزها در جشنواره «تورنتو» به نمایش درآمده و پیش از این حضورش در جشنواره تسالونیکی نیز قطعی شده است.

«امروز» که اولین همکاری میرکریمی با پرویز پرستویی هم به شمار می‌رود، براساس طرحی از رضا میرکریمی است و فیلمنامه‌ آن را شادمهر راستین و رضامیرکریمی نوشته‌اند.

در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی،اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیرکربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین م‌ری، شهلا نَدری، شیرین‌فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی، امیر یوسفی و مهناز میرزایی بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان «امروز» آمده است: یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک‌روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظارِ اوست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان