arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

نمونه تست دوپینگ یک فوتبالیست لیگ برتری مثبت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از مثبت بودن نمونه تست دوپینگ یک فوتبالیست لیگ برتری خبر داد.


دکتر احمد هاشمیان افزود: طبق قوانین موجود نمونه گیری های خارج از رقابت ها و زمان مسابقات از سوی افسران کنترل دوپینگ فوتبال گرفته می شود و نتایج 35 نمونه تست کنترل دوپینگ هفته گذشته از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شده است که حکایت از 34 نمونه منفی و تنها یک نمونه مثبت دارد.

وی ادامه داد: مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده و در هفته جاری نیز جلسه ای برای شنیدن دفاعیان بازیکن متخلف برگزار خواهد شد.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون گفت: طبق مصوبه جدید آیین نامه انضباطی، کیفر خواست برای صدور رای مربوطه از طرف کمیته پزشکی به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص نمونه گیری کنترل دوپینگ که طی هفت هفته از رقابتهای لیگ برتر فوتبال انجام شده، گفت: با توجه به آغاز فصل جدید رقابت های لیگ برتر، از ابتدای فصل تمامی امکانات و ضرورت های مورد نیاز پیش بینی شده و افسران کنترل دوپینگ طبق برنامه زمان بندی قبلی در مسابقات لیگ حاضر و در هفت هفته گذشته نمونه گیری های مربوط به هر مسابقه را انجام داده اند.

هاشمیان خاطر نشان کرد: نمونه گیری تست دوپینگ در خصوص سایر لیگ ها نیز انجام می شود و با توجه به آغاز رقابت های لیگ برتر فوتسال در هفته نخست افسران حضور داشته و اقدامات لازم را انجام داده اند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: امسال نمونه گیری تست دوپینگ نسبت به سال گذشته افزایش می یابد ضمن اینکه تمامی آموزش ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های لازم به تمامی لیگ های فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان و مردان در دسته برتر، یک و دو ابلاغ شده و در این خصوص هیچگونه کوتاهی از سوی مقامات مسئول برگزارکننده این لیگ ها در فدراسیون و از مقامات باشگاهی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: همچنین ضروری است طبق آیین نامه های ابلاغی، تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استادیوم های برگزاری در اتاق کنترل دوپینگ فراهم باشد و بازیکنان نیز به طور کامل آماده ارائه نمونه تست کنترل دوپینگ باشند.

هاشمیان در پایان گفت: امیدواریم با توجه به سوابق و تلاش های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص مبارزه با دوپینگ، در تمامی رقابت های فصل جاری نیز با داشتن حداقل نمونه های مثبت، شاهد برگزاری رقابت های پاک و عاری از هرگونه دوپینگ باشیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان