arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

خبرهای خوش افخم برای دانشجویان ایرانی مقیم نروژ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره مشکلات دریافت روادید و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: بر اثر پیگیری‌های وزارت امور خارجه و سفارت ایران در اسلو مشکل تبدیل روادید موقت تعدادی از دانشجویان ایرانی در این کشور که با وجود درخواست مسوولان دانشگاهی متوقف شده بود، هم اینک مرتفع شده و انتظار می‌رود با اقدامات سازنده دولت نروژ مشکل افراد باقی مانده نیز حل شود.

مرضیه افخم اضافه کرد: وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ از همان ابتدا با جدیت و حساسیت از سوی وزارت امور خارجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و از همه ظرفیت‌ها در این رابطه استفاده شده است. بر این اساس موضوع با کلیه مقامات ذی‌ربط و موثر دولت نروژ از جمله مقامات سیاسی و وزیر آموزش و تحقیقات، وزیر دادگستری، رییس پلیس مهاجرت مذاکره و اجرای حق آموزش اتباع ایرانی و منع تبعیض برابر تعهدات بین‌المللی دولت نروژ یادآوری شد و در تهران نیز سفیر آن کشور دعوت و بر این امر تاکید مجدد صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در تکمیل این اقدامات هماهنگی‌های لازم با مراجع ذی‌ربط داخلی برای اختصاص اعتبارات ضروری و حمایت‌های مقتضی صورت گرفته است.

او در پایان ضمن تشکر از دغدغه‌های به جای شخصیت‌ها و رسانه‌ها درباره سرنوشت دانشجویان ایرانی در خارج از کشور و به‌ویژه کشور نروژ تاکید کرد، موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک و کنسولی با نهایت دقت دنبال خواهد شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان