arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

ظریف: ارتقای همکاری های تهران - کابل در زمینه های مختلف ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه در دیدار سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان بر ضرورت ارتقای همکاری های ایران و افغانستان در موضوعات مختلف از جمله در بخش حمل ونقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب تاکید کرد.


 عبدالرحیم نیک پور سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان امروز (شنبه) در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روانامه (استوارنامه) خود را تسلیم وی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، زبان، تاریخ ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد.

ظریف همچنین ارتقای همکاری های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل ونقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم عنوان کرد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه همچون پروژه چابهار و افزایش راه های مواصلاتی درتوسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه بویژه افغانستان مهم است.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت، ثبات و مقابله با افراط گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

ظریف اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل وفصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.



** برای تعمیق روابط ایران و افغانستان تلاش خواهیم کرد

نیک پور سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز در این دیدار ضمن تشکر از وزیر امور خارجه ایران گفت:تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری به کار خواهیم گرفت.

نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران نیز که در این دیدار حضور داشت از مواضع وزارت امور خارجه درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قدردانی کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان