arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

وزیر کشور: بحران آب مشهد از چالشهای دولت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: بحران آب در مشهد از جمله معضلات و چالشهایی می باشد که امروز دولت با آن مواجه است.

ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از گلخانه هیدروپونیک در قوچان واقع در شمال استان خراسان رضوی افزود: راه اندازی مجموعه هایی از این دست مقدمه و الگویی برای ترویج کشتهای کم آب در منطقه است که دولت باید از آن حمایت جدی کند.

وی تغییر الگوی کشت و سامانه های آبیاری در بخش کشاورزی را از جمله سیاستهای دولت عنوان و بیان کرد: از نظر شرایط طبیعی با بحران آب مواجهیم.

وزیر کشور گفت: امروز در سراسر کشور همچون اصفهان، خوزستان و دریاچه ارومیه به دلیل برداشت از منابع آب و نوع کشت با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت کشتهایی با بهره وری بالا و مصرف کم آب حرکت کنیم افزود: وظیفه دولت حمایت جدی از این دست طرحها است لذا این نوع کشت باید در خراسان گسترش یابد و زنجیره کامل آن از تولید، تجهیزات، بازاریابی وغیره با تشکیل اتحادیه ها به بازارهای جهانی راه پیدا کند.

رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر اینکه باید اقتصاد مقاومتی در کشور جدی گرفته شود گفت: اینگونه کشتها باید از نظر تجاری، راهیابی به بازار، بهره وری زمین و اشتغالزایی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیتهای شهرستان قوچان اظهارداشت: این منطقه می تواند در بحث سرمایه گذاری صنایع سرریز مشهد باشد زیرا مشهد از صنایع اشباع شده لذا باید برای توسعه صنایع در قوچان این برنامه اجرایی شود.

وزیر کشور افزود: توسعه صنایع قوچان هم نیازمند ارائه تسهیلات است.

وی بر رعایت اصول زیست محیطی در توسعه صنعت و الزامات سند آمایش در این حوزه نیز تاکید کرد.

مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان