arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور:

امکان رسانه ای کردن گزینه های تصدی وزارت علوم وجود ندارد/ مشی دولت اقدام ضرب‌العجلی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا صادق صبح یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در هتل دیپلماتیک مشهد اظهار کرد: تغییر مدیران در جهت پیشبرد تکالیف دولت و بر اساس شایسته سالاری صورت می‌گیرد و رئیس جمهور به سخن خود که گفت ما کلید داریم نه داس، اعتقاد راسخ دارد.

صادق با اشاره به سفرهای استانی و سفر به خراسان رضوی گفت: هدف از سفر رئیس جمهور و شرکت بنده در این نشست خبری گفت و شنودهایی پیرامون مسایل متعدد، روش‌های اطلاع رسانی دولت و دریافت دیدگاه‌های رسانه‌ها است زیرا خبرنگاران چشم و گوش بصیر جامعه هستند و باید آن چه را که آنها از لایه‌های مختلف جامعه دریافت می‌کنند به گوش دولتمردان برسانند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی رسانه‌ها در بهبود کار دولت بسیار موثر است و اگر آن چه را که دولت می‌خواهد انجام بدهد توسط رسانه‌ها اطلاع رسانی صورت گیرد آن گاه آگاهی مردم نیز نسبت به مسایل مختلف ارتقاء می‌یابد.

وی عنوان کرد: اگر خدماتی در طی دولت یازدهم صورت گرفته اصحاب قلم باید آن را اطلاع‌رسانی کنند و دولت هرگز به دنبال تبلیغات برای خود نیست بلکه تنها در حد متعارف کارهایی را که صورت گرفته بیان می‌کند اما بیان کامل اقدامات دولت باید توسط رسانه‌ها انجام شود.

دولت به رسانه‌های تحت نظرش هم چیزی را تحمیل نمی‌کند

صادق یادآور شد: دولت یازدهم حتی در زمینه رسانه‌هایی هم که زیر نظرش فعالیت می‌کنند هیچ تحمیل و فشاری را وارد نمی‌‌کند و نمی‌خواهد با عملیات روانی و تبلیغی اقدامات خود را بزرگ جلوه دهد.

وی با اشاره به این که نقد سازنده مورد قبول ما است گفت: دولت نمی‌خواهد از کاه کوه بسازد و از رسانه به عنوان یک ابزار استفاده کند، دولت نقد را می‌پذیرد اما اینکه یک دیدگاه بیهوده و بی‌‌هدف در جامعه مطرح شود درست نیست.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور عنوان کرد: برخی مطرح می‌کنند که اخبار خود را برای رسانه‌های خاصی بیان می‌کنند در حالی که این گونه نیست و یک خبر برای یک رسانه خاص ارایه نمی‌شود.

وی در زمینه دقت کار در رسانه‌ها عنوان کرد: دقت کار رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است و نباید این موضوع فدای سرعت شود زیرا گاه شاهدیم که اخبار اشتباه موجب تنزل کار رسانه می‌شود و یک رسانه اعتبار خود را به این دلیل از دست می‌دهد.

به گفته صادق اگر ما به مسئولیت حرفه‌ای خود را درست عمل کنیم آن گاه از مصونیت حرفه‌ای هم برخوردار خواهیم بود.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با اشاره به بحث حریم رضوی و حاشیه‌نشینی مشهد، بافت فرسوده و بحث حمل و نقل شهری افزود: بحث بافت پیرامونی حریم رضوی و حاشیه‌نشینی در جلسه امروز هیئت دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بحث بالفعل کردن ظرفیت‌های گردشگری نیز در دستور کار دولت قرار دارد و معاونت گردشگری و صنایع دستی در قبال آن متعهد بوده و مسئولیت دار است.

صادق در زمینه نحوه انتقال مطالب مردم به دولت اظهار کرد: در سفرهای استانی سامانه ای برای بیان درخواست‌ و مطالبات مردم پیش بینی شده و این سامانه در طول سال نیز فعالیت می‌کند و آماده شنیدن نقطه نظرات و درخواست‌های مردم است.

وی عنوان کرد: مطابق گزارشات ارائه شده این سامانه توانسته در جمع‌آوری نظرات مردم موفق عمل کند و به نظر می‌رسد این موضوع در حل مشکلات و آرامش بخشی جامعه موثر است.

مشی دولت اقدام ضرب‌العجلی نیست

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور با تاکید بر این که مشی دولت تدبیر و امید اقدام با تعجیل و ضرب‌العجلی نیست افزود: یکی از دستاوردهای مهم این دولت ایجاد آرامش در جامعه و دوری از افراط و تفریط است و باید اجازه داد تا مشکلات با طمأنینه و در بستر زمان حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با برنامه معارفه وزارت علوم عنوان کرد: دولت هیچ تغییر رویکردی را در مورد خبرنگاران نداشته و مسایلی که در این رابطه عنوان می‌شود گمانه زنی است؛ بعد از این که برنامه معارفه سرپرست وزارت علوم مطرح شد بسیاری از رسانه‌ها عنوان کردند که دولت رسانه‌های مخالف خود را دعوت نکرده در صورتی که چنین امری صحت ندارد و نباید این موضوع را ناشی از تغییر رویکرد دولت نسبت به خبرنگاران قلمداد کرد.

صادق با اشاره به انتخاب وزیر علوم بیان کرد: دولت از تمام ظرفیت‌های قانونی خود در جهت مشخص کردن وزیر علوم استفاده می‌کند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور افزود: در حال حاضر نمی‌توان گزینه‌هایی را که در زمینه تصدی وزارت علوم مطرح هستند را رسانه‌ای کرد اما تلاش می‌کنیم طی وقت قانونی خود وزیر علوم را مشخص و معرفی کنیم.

صادق یادآور شد: دولت نسبت به خبرنگاران نگاه ویژه ای دارد و رسانه هایی که قانونی فعالیت می‌کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت چرا که این دولت به دنبال اجرای قانون است.

وی در رابطه با شبکه ملی زیارت عنوان کرد: دولت به دنبال توسعه شبکه‌ها است و عملکرد در این حوزه بسیار مطلوب و خوب بوده اما در خصوص شبکه ملی زیارت مسئولان صدا و سیما باید توضیح بدهند.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در زمینه دلایل نقص سفرهای استانی عنوان کرد: هفته گذشته در جلسه‌ای دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت عهده دار بررسی عملکرد سفرهای استانی شد و مقرر شد تا برنامه ریزی بهتری صورت گیرد تا از این طریق پوشش رسانه‌ای نیز به خوبی انجام شود.

استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی در سفرهای استانی

وی یادآور شد: طی سفرهای استانی به دنبال استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی هستیم همانطور که در 7 سفر استانی گذشته مصاحبه پایانی رئیس جمهور با رسانه های محلی انجام شد و این یعنی اینکه تقویت رسانه های محلی مورد توجه دولت است.

صادق در زمینه تغییرات مدیریتی اظهار کرد: آقای روحانی در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده بود که ما کلید داریم نه داس؛ تغییر مدیران بر اساس شایسته سالاری و مطابق تدبیر صورت می گیرد و کسانی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند باید تکالیف و رسالت خود را در جهت پیشبرد اهداف نظام به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: کسانی که صرفاً به سیاست ورزی مبادرت می‌ورزند گاهی موضوعات را به جای دیگری مصادره می‌کنند اما باید گفت که تغییراتی که انجام شده در جهت پیشبرد تکالیف دولت صورت گرفته است.

مشاور رسانه رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در زمینه رسیدگی به خبرنگاران تصریح کرد: در مورد خبرنگاران در سفرهای استانی توضیحاتی ارائه و اعلام شده که شرط اول بیمه خبرنگاران این است که مسئول رسانه این مساله را برعهده بگیرد چرا که دولت با جدیت از سوی وزارت ارشاد این امر را دنبال کرده و بیمه را حق قانونی خبرنگاران می‌داند.

صادق در پاسخ به خبرنگاری مبنی‌بر اینکه برخورد دولت با رسانه‌ها غیرمعتدلانه است گفت: این درست نیست، همگان می‌دانند که این دولت در تمامی حوزه‌ها اعتدال و تدبیر را در دستور کار خود قرار داده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
2
واااای جون ننتون درستش کنید ، ضرب الاجل درسته نه ضرب العجل !!!!!!
سواد در حد مرغ!
نظرات بینندگان