arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

جنتی: توسعه و پیشرفت در پناه وحدت و همدلی حاصل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جهان امروز در شرایط فعلی به فرهنگ رضوی بیش از پیش نیاز دارد.

علی جنتی در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در مشهد مقدس برگزار شد، با تبریک میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: هنرمندان با تکیه بر فرهنگ رضوی زیبایی‌ها را از معارف رضوی دریافت می‌کنند و با قافیه، رنگ و طرح تلفیق کرده وهنر می‌آفریند.

وی تصریح کرد: سبک و سیاق زندگی ما بر پاشنه فرهنگی می‌چرخد، که حضرتش بنیان گذاشته است و چشمه‌های معرفت این بزرگوار همچنان در زندگی همه مردمان این سرزمین جاری است و بخشی از آن نیز در این جشنواره دیده می‌شود.

جنتی اضافه کرد: همه ما شیفته آن حضرت هستیم و سالهاست که برای او دست به هنرآفرینی می‌زنیم و در سرزمینی که این امام همام صاحب سخن باشد توقعی جز این هم نیست.

وی ادامه داد: فرهنگ و منش امام رضا(ع) توام با رحمت بود، آنگونه که محبت به دیگران را نیمی از خردورزی می‌دانستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشت توسعه و پیشرفت در پناه وحدت و همدلی و همچنین عقلانیت و محبت حاصل می‌شود و این چیزی است که در فرهنگ رضوی وجود دارد.

جنتی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی هنری و یکی از بارزترین مظاهر دیپلماسی فرهنگی در داخل و خارج از کشور است، نقشی که سایر رویدادهای فرهنگی کمتر توانسته‌اند تاثیری مشابه آن داشته باشند این موفقیت ناشی از عنایت ویژه امام رضا(ع) و عشق و ارادت بنیان‌گذاران و برگزارکنندگان این جشنواره است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در جشنواره ما علاوه بر بودجه و امکانات نیاز به نیروی انسانی نیز داریم با این حال این رویداد از امکانات و نیروی انسانی مناسبی برخوردار است و مدیریت آن به گونه‌ای طراحی شده که در طول یک سال شاهد مشارکت سازمان‌های متعدد در آن هستیم.

وی تصریح کرد: مطمئنا این جشنواره عملکردی موفقیت‌آمیز داشته و در کشور ما هیچ رویداد فرهنگی به این وسعت وجود ندارد.

جنتی با بیان این‌که «جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) الگویی ارزشمند برای سایر رویدادهای فرهنگی کشور می‌تواند باشد» گفت: پیشنهاد می‌کنم تجربیات مدیریتی این جشنواره به صورت مستند برای استفاده سایرین تهیه شود و توصیه می‌کنم دست‌اندرکاران طوری کار کنند که تمام جهانیان بتوانند از فرهنگ رضوی بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: با دقت به ابعاد این جشنواره در می‌یابیم که مبداء بسیاری از رویدادهای فرهنگی در دنیا بوده است و از دیگر نکات بارز این جشنواره توجه به سبک زندگی رضوی است، که امیدواریم سبک معیار در زندگی ایرانیان شود.

جنتی خاطرنشان کرد: این جشنواره پس از یک دهه درخت تناوری شده که در همه جای ایران و برخی نقاط دنیا گسترش یافته است به طوری که در برخی از کشورها این رویداد به صورت بومی در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست جشنواره موفقی با این دستاوردها، نیاز به حمایت بیشتر خواهد داشت که این فرآیند از فردا آغاز خواهد شد.

  علی جنتی زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: با توجه به جمیع جهات چه از نظر فرهنگی و چه از نظر هنری اگر بنا باشد که شهری به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مطرح شود، بدون شک آن شهر مشهد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد در کنار سایر نهادها شرایط را برای میزبانی هر چه بهتر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فراهم کند.

جنتی با ابراز رضایت از کیفیت جشنواره امام رضا(ع) اظهار کرد: این جشنواره توانسته است در داخل و خارج از کشور به نحوی موفق عمل کند و جایگاه ویژه‌ای را به دست آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص علت موفقیت جشنواره امام رضا(ع) گفت: به نظر می‌رسد علت عمده موفقیت‌ این جشنواره تائیدات خود علی‌ابن موسی الرضا(ع) باشد، زیرا فعالیت‌های مشابه‌ای انجام می‌شود، که اینقدر موفق نیست.

وی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی شهر مشهد نیز گفت: در مشهد مجموعه‌های فراوانی مشغول فعالیت‌ فرهنگی هستند و یکی از عمده‌ترین آنها آستان قدس رضوی است، که فعالیت‌های بی‌نظیر و چشمگیری را انجام می‌دهد.

جنتی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان یکی از مجموعه‌های فرهنگی در مشهد فعالیت‌های خوبی را انجام داده است و ما قدر تمام فعالیت‌های فرهنگی خوبی را که انجام می‌شود، باید بدانیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان