arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

روحانی: هیچ ایثارگری، ایثارگری خود را فدای جناحی نخواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور در دیدار ایثارگران استان خراسان رضوی، خدمت به ایثارگران و خانواده های آنان را وظیفه مهم دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: ایثارگری یک فرهنگ است؛ فرهنگی که صرفا مخصوص دوران جنگ و جهاد نیست و باید جاودانه بماند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان این مطلب، گفت: ایثارگران فخر ایران و افتخار همه ایرانیان هستند و همه افتخار ملت و دولت ، خدمت اندک ما به شما است هر چند که شما با خدایتان معامله کردید و مگر غیر خدا قادر است پاسخ ایثار شما را بدهد.

رییس جمهور از ایثارگران کشور به عنوان پاسداران اخلاق ، انسانیت و فضایل انسانی نام برد و اظهارداشت: ایثارگر نه برای جناح و حزب که برای آرمان و اهداف بلندش و برای اسلام ، عزت و شرف مردم ، ایستادگی و مقاومت کرد و هیچ ایثارگری، ایثارگری خود را فدای هیچ جناحی نخواهد کرد ولو اینکه علاقه به جناحی هم داشته باشد که البته اشکالی ندارد.

روحانی افزود: ایثارگر طرفش خدا و بهشت جاودان است ، خداوند نعمت بزرگی را به ایثارگران عنایت کرده است.

رییس جمهور با اشاره به فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما با فداکاری ها و تنها با پشتوانه عشق به خاندان رسالت ،در برابر تسلیحات پیشرفته دشمنان ایستادند و افتخار برای اسلام ، ایران و ایرانی آفریدند.

روحانی تصریح کرد: این ملت تا روزی که این مسیر را انتخاب کرده شکست نمی خورد . دشمنان ممکن است فناوری و سلاح های مدرنتری داشته باشند که البته دانشمندان ما در این زمینه ها نیز قدمهای بسیار خوبی برداشته اند ، اما آنان نمی تواند در مقابل قدرت ایمان این ملت بجنگند.

رییس جمهور با اشاره به این‌که منطقه در آتش ناامنی می سوزد، افزود: آنهایی که در غزه به کشتار بچه ها می پردازند و آنهایی که مردم بیگناه را با تحریک ابرقدرتها و به نام جهاد و اسلام سر می برند، امیدشان تنها به همین دنیا و پولی است که بابت جنایاتشان می گیرند.

روحانی با تاکید بر این‌که امروز تکلیفی که بر دوش ملت ایران است سنگین تر شده است ، گفت: آن روز ما پیام امام را شنیدیم ، اجرا و عمل کردیم و در مسیر جهاد حرکت کردیم و خداوند در دنیا عزت و پیروزی را به ما داد و رزمندگان ما با فداکاری های خود، عزت ، شرف ، شکوه و سربلندی را به دامان این ملت گذاشتند و امروز ما هم همان راه برگزیدیم.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز هم راه ما درتمام صحنه ها ، مقاومت و ایستادگی است. آن چیزی که در زندگی مهم است قرب است یعنی نزدیکی به خداوند و این ما هستیم که می توانیم به جایی برسیم که فرشته را برای رسیدن به آن جایگاه ، توان پرزدن نباشد.

روحانی با تاکید مجدد بر ضرورت رسیدگی بیش از پیش به ایثارگران گفت: قانون جامع ایثارگری و خدمات ایثارگری را با وجود این‌که سال‌ها مانده بود و خاک می خورد از قفسه درآوردیم ، بوسیدم و خاکهایش را زدودیم و بر سینه گذاشتیم و برای اجرا به دست مجریان سپردیم.

رییس جمهور افزود: برخی از طلب ایثارگران را که سال‌ها مانده بود، پرداخت کردیم و بقیه را هم پرداخت خواهیم کرد و این قانون را به طور کامل اجرا خواهیم کرد.

روحانی در ابتدای این دیدار نیز مشهد الرضا و هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت علی بن موسی الرضا (ع) را فخر همه ایرانیان است و اظهارداشت: وجود، حضور ، بیاناتش، سخنانش، مباحثاتش و مناظره هایش برای این مردم پیوسته شفا ، امید و پناهگاه بوده است.

رییس جمهور گفت: همه ایثارگری و فداکاری ها در کشور ما ، از خاندان رسالت بیت علوی و بیت رضوی است و ما از این خاندان بهره جسته ایم و راه آموخته ایم و به این راه وفادار خواهیم ماند؛ راهی که امام به ما گفت که چگونه در برابر قدرت های بزرگ بایستیم و خم نشویم حتی اگر جان خود را از دست بدهیم.

روحانی افزود: همین راه باعث شد تا در دوران انقلاب اسلامی و بویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس ، در برابر دشمنان بایستیم و پیروزی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

رییس جمهور همچنین اشاره ای نیز به بحث حجاب داشت و گفت: این سرزمین برای حجاب و عفت جنگید و مبارزه کرد و پیکرهای بی جان روی سنگ های مسجد گوهرشاد به زمین افتاد اما از عفافش دفاع کرد و دفاع می کند و نخواهد گذاشت آن میراث شوم خاندان جنایتکار پهلوی در این سرزمین خودنمایی کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان