arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

زنگنه:میزان استفاده از گاز طبیعی در ایران در دنیا همتا ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر نفت با اشاره به اهمیت بهره برداری از میادین مشترک، گفت: بهره برداری از میادین مشترک شمال شرق کشور اهمیت زیادی دارد زیرا برای انتقال گاز مورد نیاز باید بیش از دو هزار کیلومتر خطوط انتقال از مناطق جنوبی کشور احداث شود.

بیژن نامدار زنگنه روز یکشنبه در مراسم افتتاح رسمی مخزن ذخیره سازی شوریجه، اظهار داشت: گاز تحویلی به نیروگاه ها در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی با بیان آنکه با افزایش گاز تحویلی به نیروگاه ها از سوزانده شدن حجم زیادی از فرآورده های نفتی جلوگیری شده، در تشریح اهمیت ذخیره سازی گاز طبیعی، گفت: روزانه بیش از 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود که باید بخشی از آن را به ذخیره سازی اختصاص داد.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد انرژی کشور وابسته به گاز است، اظهار داشت: میزان استفاده از گاز طبیعی در ایران در دنیا همتا ندارد.

وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از این حجم گسترده از گاز باید شبکه خطوط لوله احداث و ذخیره سازی زیرزمینی و روزمینی به شکل ال.ان.جی به شکل مناسبی گسترش یابد.

وی با بیان آنکه تاکنون بیش از 400 میلیون دلار در دو مخزن سراجه و شوریجه هزینه شده، تصریح کرد: با توجه به مصرف بیش از 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور باید حدود 100 میلیون مترمکعب از آن را ذخیره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی در کشور بر نقش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایجاد اشتغال و رونق تاکید کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان