arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

چه کسی نخست وزیر اینده لبنان می شود؟

روزنامه لبناني الاخبار به نقل از منابع مخالف لبنان اعلام كرد كه قرار است نخست وزير اسبق اين كشور رياست دولت جديد را در آينده‌اي نزديك به دست گيرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لبناني الاخبار به نقل از منابع مخالف لبنان اعلام كرد كه قرار است نخست وزير اسبق اين كشور رياست دولت جديد را در آينده‌اي نزديك به دست گيرد.

به گزارش خبرگزاري انتخاب، روزنامه الاخبار به نقل از اين منابع اعلام كرد:‌ موضع مخالفان از ابتدا مشخص بوده و به وزيران امور خارجه تركيه و قطر، سيد حسن نصر الله دبير كل حزب الله لبنان و هم‌چنين ميشل عون، رهبر ماروني‌هاي لبنان ابلاغ شده است.

به گفته‌ي اين منابع، اين موضع بيانگر آن است كه در نهايت اعتماد نسبت به سعد الحريري، نخست وزير دولت موقت لبنان از بين رفته است.

منابع مخالف عنوان داشتند: بنابراين نمي‌توان به تعهدات الحريري در خصوص قطع ارتباط لبنان با دادگاه بين‌المللي ترور رفيق الحريري، نخست وزير اسبق لبنان در مقابل شروطي كه خواهان آن است، اعتماد كرد.

آن‌ها در ادامه افزود:‌ غير ممكن است بتوان تعهدات شخصي را پذيرفت كه دست داشتن وي در پرونده شاهدان دروغين اين دادگاه ثابت شده است.

منابع مخالف لبنان هم‌چنين تاكيد كردند:‌ عمر كرامي، نخست‌وزير اسبق لبنان به زودي رياست دولت را به دست خواهد گرفت.

اين در حالي است كه كرامي اعلام كرد: از نزديك تحولات لبنان را بررسي مي‌كنم.

وي در ادامه افزود: نامزدي من براي پست نخست وزيري امري قابل قبول و ممكن است.

از سوي ديگر سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان اظهار داشت: عربستان هم‌چنان از اكثريت پارلمان لبنان حمايت مي‌كند.

وي در ادامه افزود:‌ سخنان اخير من در خصوص ادامه نيافتن تلاش‌ها و ميانجي‌گري‌هاي عربستان براي حل و فصل بحران لبنان به معني ايجاد تغيير در سياست‌هاي عربستان نيست.
نظرات بینندگان