arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

حمله هوایی آمریکا به داعش در اطراف سد حدیثه عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک مقام آمریکایی روز یکشنبه گفت که هواپیمای ارتش این کشور به منظور جلوگیری از تهدید نیروهای دولتی عراق به دست تروریست های داعش، حمله به مواضع و پایگاه های این گروه تروریستی را نزدیک سد حدیثه عراق شروع کرده اند.


به گزارش شبکه خبری 'اسکای نیوز'، این مقام مسوول آمریکایی که می خواست ناشناس بماند، افزود: هواپیماهای ارتش این کشور به درخواست دولت آمریکا و در جهت حمایت از کارکنان، نظامیان و تاسیسات آمریکایی، حمله به تروریست های سازمان داعش را در نزدیکی سد حدیثه شروع کرده اند.

به گفته این مقام آمریکایی، هدف از این حملات جلوگیری از تهدید نیروهای امنیتی عراق که این سد را در غرب عراق در اختیار دارند، به وسیله نیروهای داعش است.

یک منبع امنیتی عراق نیز به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که هواپیماهای آمریکا به 7 هدف مختلف تروریست های داعش حمله کرده اند که یکی از آنها ستونی از این نیروها بود که بسوی محدود حدیثه در غرب استان الانبار حرکت می کردند.

به گفته فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی، در حملات روزهای جمعه و شنبه هواپیماهای ارتش آمریکا به نیروهای داعش، 7 خودروی زرهی داعش در شمال عراق منهدم شد.

گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای عربی منطقه بوده جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان