arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

زنگنه:هر کاری برای ایجاد دانشکده نفت می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت گفت: برای ایجاد دانشکده نفت در شهرستان سرخس هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم.

به گزارش ایسنا،  مهندس بیژن نامدار زنگنه در جلسه شورای اداری سرخس گفت: سرخس یک موقعیت استثنایی دارد دارای انرژی زیاد است از جمله واردات گاز ترکمنستان راه‌های دسترسی به آسیای‌میانه، بازاربزرگ مصرف در مشهد منطقه ویژه اقتصادی برای اجرای پروژه‌های بزرگ و آب فراوان نسبت به سایر نقاط کشور از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرستان سرخس است.

وی افزود: دو معضل جدی بیکاری و رکود در کشور وجود دارد که بیکاری خودش معنی رکود است و اگر سرمایه‌گذاری نشود کار و اشتغال ایجاد نمی‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: بیکاری کشنده و زجرآور است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

او گفت: دولت تمام تلاش خود را بر این گذاشت که کشور را از رکود خارج کند.

وی گفت: تحریم شر است شری که دشمنان برای ما به وجود آوردند و تلاش می‌کنیم این شر را به آنها برگردانیم و مهمترین کار را در کشور گازرسانی روستایی است.

وزیر نفت گفت: در زمینه ایجاد دانشکده نفت و راه‌اندازی مجدد باشگاه ورزشی هر کمکی از دستش برآید انجام داده تا فعال شود.

زنگنه افزود: مهمترین چیزی که مورد تغییر چهره شهرستان سرخس می‌شود ایجاد کارخانه پتروشیمی که 40 تا 50 هزار اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: ایجاد این کارخانه را به طور جد پیگیری می‌کنم با ایجاد این کارخانه 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را به منطقه توسط بخش خصوصی می‌آورد.

احمدی سجادی نماینده سرخسدر مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بیکاری مشکل اصلی این شهرستان است و هیچ سند پایین دستی در صنعت گاز ایجاد نشده و نگاه‌ها تنگ نظرانه بوده است.

نماینده سرخس گفت: گاز، گوگرد و میعانات گازی در این پالایشگاه به صورت خام فروشی بوده و ما نیاز داریم که به 15 روستا گازرسانی شود.
نظرات بینندگان