arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳

مافیای آب در پایتخت هند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمبود آب در هند سبب شکل‌گیری یک دلالی جدید به اسم مافیای آب در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، وقتی فصل گرما در دهلی‌نو پایتخت این کشور آغاز می‌شود، بحران کمبود آب سرتاسر این شهر را دوباره فرامی‌گیرد و اینجاست که تجارت سیاه مافیای آب در این شهر آغاز می‌شود. در فصل گرما روزانه حدود 2000 تانکر غیرقانونی آب سر از جاده‌های این شهر درمی‌آورند تا آب آشامیدنی میلیون‌ها شهروند دهلی‌نو را که لوله‌های آب آنها خالی از آب هستند تامین کنند. اگرچه آب آشامیدنی خریداری شده از این تانکرها ارزان نیست اما بسیاری از شهروندان دهلی نو چاره دیگری ندارند.

نیاز مردم به آب موجب سوء استفاده مافیای آب از آنها شده و مردم چون به آب نیاز دارند مجبورند هر قیمتی را برای خرید آن بپردازند. این کمبود آب از ناکارآمدی سیستم آب و فاضلاب این شهر ناشی شده است. کمبود آب در شهر دهلی‌نو به حدی است که برخی از خانوارها تنها چند ساعت در روز آب لوله کشی دارند در حالی که حدود یک چهارم آنها حتی برای چند ساعت نیز از آب لوله کشی محرومند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه دهلی نو ده‌ها سال است که با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند اما این مشکل طی سالیان اخیر در این شهر به دلیل رشد بدون برنامه‌ریزی جمعیت به وضعیت بحرانی رسیده است. این در حالیست که جمعیت 9 میلیون نفری این شهر در سال 1991 میلادی اکنون به حدود 17 میلیون نفر افزایش یافته است. حتی شهروندان ثروتمند این شهر تنها یک ساعت در اول روز آب لوله کشی دارند.

با این حال «نارندرا مودی»، نخست وزیر جدید هند با وعده بهبود کیفیت خدمات عمومی این کشور نظیر حل مشکل آب روی کار آمده و انتظارها از دولت جدید هند مبنی بر اینکه نیازهای اولیه مردم را در اولویت قرار دهد، بالا بوده اما با گذشت سه ماه از روی کار آمدن دولت «نارندرا مودی» هنوز هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای رساندن آب لوله کشی به شهروندان شهر دهلی‌نو اعلام نشده است.

«سانجی شرما»، مهندس آب با انتقاد از دولت گفت: درست 10 کیلومتر آنطرف‌تر از دفتر نخست وزیر در پایتخت هند هیچکس آب لوله کشی ندارد. پس این تعهدات و وعده‌ها کی محقق می‌شوند؟
نظرات بینندگان