arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

لیست آپارتمان‌هاي ارزان در پایتخت + جدول

به اعتقاد کارشناسان، دست‌کم در دو سه ماه آینده افزایش آنچنانی قیمت مسکن بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این بخش تاثیرگذار باشد. شاید با رونق نامحسوس معاملات مسکن در شهریورماه اندکی بازار مسکن تکان بخورد و قیمت‌ها را کمی تحت تاثیر خود قرار دهد؛ اما آنچه مسلم است، اینکه مسکن با افزایش قیمت همراه نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وضعیت بازار مسکن در آخرین روزهای شهریور ماه  تغییر چندانی نسبت به ماه گذشته نداشته و بازار معاملات مسکن همچنان در رکود به سر می‌برد.

به گزارش انتخاب؛ اما رکود بازار مسکن یک مزیت برای خریدارانی به شمار می‌رود که به دنبال یافتن خانه‌هایی ارزان قیمت از صاحبان پول لازم هستند، در واقع در میان آگهی‌ها آپارتمان‌های زیادی یافت می‌شوند که مالکان با عنوان «فروش فوری» یا «پول لازم» خریداران را ترغیب به خرید می‌کنند.

رکود بازار و کاهش خرید و فروش مسکن که ماه‌ها است گریبان بازار مسکن را گرفته است، تعداد زیادی از مالکان را با مشکل مواجه کرده و آنها حاضرند برای فروش سریع آپارتمان‌های خود، قیمت‌ها را بشکنند. این در حالی است که در ماه‌های ابتدایی سال  که قیمت‌های کمی بالا رفته بود  مالکاني که منتظر افزایش  چشمگیر قیمت در بازار مسکن بودند  یا حاضر به فروش ملک خود  نبودند یا اینکه قیمت‌های  نجومی برای ملک خود تعیین می‌کردند. اما در شرایط فعلی  بازار به نفع خریدارانی است که در جریان افزایش یکباره قیمت‌ها قادر به خرید آپارتمان نبودند و پول کافی برای خرید نداشتند.

به گفته یک فعال بازار مسکن، از زمانی که زمزمه‌های وام 80 میلیونی مسکن آغاز شده است برخی از مالکان که حاضر بودند آپارتمان‌هایشان را متری 200 تا 300 هزار تومان زیر قیمت بازار به فروش برسانند به امید افزایش قیمت‌ها دست نگاه داشته و منتظر تاثیر این وعده دولت بر قیمت مسکن هستند.  او ادامه می‌دهد: ماه پایانی تابستان نسبت به دو ماه گذشته شاهد افزایش معاملات بودیم اما بیشترین خرید و فروش متعلق به  خانه‌های کوچکی بود که زیر 250 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

این مشاور املاک که در محدوده مرکزی تهران فعالیت می‌کند می‌افزاید: هیچ افزایش و جهش قیمتی برای بازار مسکن در ماه‌های پیش‌رو پیش‌بینی نمی‌شود. در مدت پیش‌رو وضعیت بازار مسکن هم به تبع بهبود بازار اقتصادی رو به رونق می‌رود؛ اما هنوز  وضعیت اقتصادی مردم  امیدوارکننده نیست و درآمد مردم برای خرید هم مناسب نیست.

به اعتقاد کارشناسان، دست‌کم در دو سه ماه آینده افزایش آنچنانی قیمت مسکن بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در این بخش تاثیرگذار باشد. شاید با رونق  نامحسوس معاملات مسکن در شهریورماه اندکی بازار مسکن تکان بخورد و قیمت‌ها را کمی تحت تاثیر خود قرار دهد؛ اما آنچه مسلم است، اینکه مسکن با افزایش قیمت همراه نمی‌شود. 

با نگاهی به فایل‌های فروش می‌توان به این نتیجه رسید که هنوز فروشندگان نتوانسته‌اند به تحلیل درستی از قیمت‌ها و آینده بازار دست پیدا کنند. تعداد خانه‌هایی که بیش از قیمت متوسط  منطقه  نرخ‌گذاری شده و تعداد خانه‌هایی که زیر قیمت بازار است، برابر است. 

به‌طور مثال، خانه‌ای در سعادت آباد به قیمت متری 6 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است که نرخ متوسط منطقه متری 8 میلیون تومان است و در همین منطقه آپارتمانی به قیمت 9 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در زیر جدول خانه‌هایی را که زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند می‌خوانید:








منبع:دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان