arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۲۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳

عارف: راهبرد اصلاح طلبان، کسب اکثریت کرسی های مجلس دهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «محمد رضا عارف» رییس بنیاد امید ایرانیان می گوید راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، پیروزی و به دست آوردن اکثریت کرسی های این مجلس است.


این سیاستمدار اصلاح طلب  ترکیب مجلس نهم را فراگیر نمی داند و تاکید می کند که ترکیب مجلس آینده باید فراگیر باشد و به نفع جوانان و زنان تغییر کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که سال 93 را سال تدوین راهبردها قرار داده ایم و سال 94 وارد فاز شناسایی کاندیداها و چگونگی به اجماع رسیدن، می شویم.

عارف با بیان اینکه درباره ائتلاف در انتخابات به او پیشنهادهایی شده است، تصریح می کند که با همه بزرگان ارتباط دارد ولی اکنون زمان اجماع و ائتلاف نیست.

رییس بنیاد امید ایرانیان، زمان اجماع را نیمه اول سال آینده و زمان ائتلاف را نیمه دوم سال آینده می داند و تاکید می کند که بطور همزمان اجماع و ائتلاف را در دستور کار داریم.

عارف معتقد است حمایت اصلاح طلبان از دولت به نفع کشور است و حضور بالای مردم را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب پیروزی اصلاح طلبان می داند.

او در بخش دیگری از این مصاحبه، تغییرات سیاسی درون استان ها را پاسخگوی مطالبات مردم نمی داند و تاکید می کند شرایط فعلی، بهترین فرصت برای تثبیت وضعیت سیاست داخلی و مدیریت سیاسی کشور است.

او همچنین درباره موضوع تفکیک جنسیتی می گوید که این اقدام هیچ نفعی، جز حساس کردن جنس مخالف ندارد.

محمدرضا عارف در سال ۱۳۳۰ در خانواده ای مذهبی در یزد به دنیا آمد که پس از تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه های تهران و استنفورد، کار خود را با معاونت طرح و توسعه و سپس سرپرستی شرکت مخابرات ایران آغاز کرد.

او استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و تاکنون استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بوده است. همسرش «حمیده مروج» متخصص پوست و مو است که حاصل ازدواج آنها، سه فرزند پسر است.

عارف که اکنون رییس بنیاد امید ایرانیان وعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در دولت اول «سید محمد خاتمی» وزیر پست و تلگراف و تلفن بود؛ وزیر پستی که به گفته خودش «تا امروز، همچنان تلفن همراه ندارد و شاید در آینده فکری در این زمینه کند.»

او در دولت اول خاتمی برای مدتی نیز ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را برعهده داشت و در دولت دوم اصلاحات، معاون اول رییس جمهوری بود.

او در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شعار معیشت، منزلت و عقلانیت وارد عرصه انتخابات شد اما در روز دوشنبه 20 خرداد 92 با درخواست سید محمد خاتمی برای رسیدن اصلاح طلبان به اجماع، از کاندیداتوری انصراف داد. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
1
12
راهبرد اصلاحات باید توسط رهبر اصلاحات اعلام بشود
همانطور که راهبرد انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
22
به امید ریاست آقای عارف در مجلس
نظرات بینندگان