arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
آیت الله جنتی:

یکی از مسئولان گفته، پس از توافق هسته ای مجلس را در دست می‌گیریم و آن وقت زمان آزادی موسوی و کروبی است/اسناد این سخنان موجود است

دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه برخی بدون هیچ ترسی و علنا و بر خلاف خطوط قرمز رفع حصر فتنه‌گران را مطرح می‌کنند جای سوال است، چرا باید کار به اینجا برسد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه برخی بدون هیچ ترسی و علنا و بر خلاف خطوط قرمز رفع حصر فتنه‌گران را مطرح می‌کنند جای سوال است، چرا باید کار به اینجا برسد؟

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله جنتی در همایش نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در مشهد گفت: این همایش باید ابعاد معنوی داشته باشد چرا که در کنار بارگاه رضوی در حال برگزاری است. ما مشکلاتی در حوزه معنویت و اخلاق داریم، ما دارای نقدهای متعددی در این حوزه‌ها هستیم.

آیت‌الله جنتی گفت: از سال 88 تا به امروز گفته شده که فتنه خط قرمز نظام است و رهبری نیز بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند، اما چه طور می‌شود که برخی می‌خواهند از خط قرمز عبور کنند یا احیانا عبور هم کرده‌اند؟ چرا برخی نمی‌فهمند فتنه خط قرمز است؟ برخی تلاش دارند این خط قرمز را بشکنند، به نظر فتنه‌گران در حال حاضر راهشان بار دیگر باز شده، این افراد نقشه‌های بسیار بدی برای کشور دارند.

دبیر شورای نگهبان یادآور شد: یکی از مسئولان اخیرا بیان کرده که به زودی و با حاصل شدن توافق هسته‌ای مجلس را در دست می‌گیریم و آن زمان، هنگام آزادی موسوی و کروبی است. بنده مستندات این صحبت‌ها را در اختیار دارم.

وی افزود: اینکه برخی بدون هیچ ترسی و علنا و بر خلاف خطوط قرمز رفع حصر فتنه‌گران را مطرح می‌کنند جای سوال است، چرا باید کار به اینجا برسد؟ البته فتنه‌گران خطر بزرگی نیستند اما به هر حال خطر کوچکی نیز نیستند، به هر حال باید این خطر را دفع کرد.

آیت الله جنتی با اشاره به ضرورت شناخت عناصر سیاسی تأکید کرد: ما باید طلحه‌ها و زبیرها، معاویه‌ها و عمروعاص‌های زمان را بشناسیم، به عقیده من یکی از چیزهایی که سبب شد حق حضرت علی (ع) ضایع شود این بود که منافقین شناخته نشدند بنابراین باید تاریخ برای ما درس عبرت باشد تا کسانی که خطر دارند در حد معمول شناخته شوند.

دبیر شورای نگهبان گفت: به‌حمدلله مقام معظم رهبری در مقابل فتنه و نفاق ایستاده‌اند و بسیجی‌صفتان جان‌برافکن گوش به فرمایشات ایشان هستند بنابراین این جریانات نمی‌تواند به نظام ضربه بزند اما خطر باید دفع شود؛ اصحاب قلم، بیان و رسانه باید در این زمینه نقش بالایی ایفا کنند و ائمه‌جمعه نیز جایگاه مناسبی دارند که می‌توانند در این خصوص اثرگذاری بالایی داشته باشند.

آیت‌الله جنتی افزود: خطر ثروت‌اندوزی یکی از آن خطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کند؛ عد‌ه‌ای کارشان جمع کردن ثروت بوده و زندگی‌شان تجملاتی شده است و با دسترسی به منابع دولتی و یا بازار به اندوختن ثروت برای قدرت و یا قدرت برای ثروت مشغولند که اگر این رشد پیدا کند حاکمیت سرمایه مطرح می‌شود و دیگر حکومت مستضعفان محقق نمی‌شود.




نظرات بینندگان