arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳

امیرعبداللهیان: مقابله با افراط‌گرایی مستلزم توسعه همکاری‌های بین‌المللی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در پرتوریا با خانم امفکتو، همتای خود در وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور سفرای دو کشور برگزار شد، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ضمن استمزاج و احوال پرسی از آخرین وضعیت سلامتی مقام معظم رهبری برای ایشان آرزوی سلامتی و بهبود عاجل کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز ضمن تشریح ملاقات خود با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی بر ضرورت توسعه رایزنی‌های بیشتر بین پارلمان‌های دو کشور تأکید کرد .

وی همچنین از اعلام آمادگی برای میزبانی رئیس و هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در تهران خبر داد و ابراز امیدواری نمود که شاهد تقویت روابط پارلمانی فیمابین باشیم .

وی همچنین با مهم ارزیابی نمودن سفر زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی به تهران ، ابراز امیدوار کرد که در سفر آتی اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی به تهران زمینه های متعدد همکاری‌ها و زمینه حصول توافقات خوبی در خلال سفر رئیس جمهور این کشور به تهران حاصل گردد .

امیرعبداللهیان با اشاره به تهدید پدیده شوم خشونت و افراط گرایی در مناطق مختلف از جمله قاره آفریقا مقابله با آن را مستلزم توسعه همکاری های بین المللی دانست و تأکید کرد : آفریقای جنوبی و ایران می توانند همفکری و همکاری بیشتری در این حوزه داشته باشند .

امیر عبداللهیان همچنین به حمایت ها و مواضع آفریقای جنوبی در رابطه با فلسطین و غزه اشاره و از نقش آفریقای جنوبی در این زمینه تقدیر نمود و از حضور خانم امفکتو در جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد تهران برای بررسی اوضاع غزه تشکر کرد .

وی با اشاره به آرمان‌های نلسون ماندلا نسبت به مردم فلسطین و ادامه این مواضع از سوی دولت آفریقای جنوبی ابراز امیدواری نمود که زمینه همکاری‌ها و رایزنی های سیاسی در این خصوص بیش از پیش توسعه یابد .

افکتو ، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز در این دیدار رابطه با تهران را برای دولت آفریقای جنوبی بسیار مهم ارزیابی نمود و بر نقش رایزنی و همفکری دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی تأکید نمود .

وی تروریسم را یکی از مهمترین معضلات و چالش‌های قاره آفریقا دانست و بر همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای همفکری و مشورت در این خصوص و همچنین حمایت انسان دوستانه از مردم فلسطین تأکید کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان