arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳

علت حادثه خط 4 مترو چه بود؟

وی با بیان اینکه عمر قطارها 720هزار کیلومتر است، افزود: بر اساس عمر قطارها آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند که این موضوع با پیمایش اپراتوری ، میانی و اورهال صورت می گیرد. به طوری که برخی قطعات در دوره اورهال نیازمند تعویض هستند اما اگر زمان تعمیرات به خوبی رعایت شود به ندرت موضوع تعویض قطعات و وقوع حوادث اتصالی پیش می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی درباره علت اتصالی در خطوط مترو و بروز حادثه در خط4 مترو گفت: ساختار قطارها قدیمی است و آتش سوزی اتفاق افتاده بسیار محدود بوده است.

به گزارش انتخاب؛ سیدجعفر تشکری هاشمی به تشریح وضعیت وقوع حوادث اخیر در مترو پرداخت و گفت: هر واگن مترو دارای یک عمر مفید است و با گذر زمان و بالا رفتن استهلاک نواقصی در آن بروز پیدا می کند که در حد استاندارد و قابل رسیدگی است. به طوری که اتصالی برق فشار قوی در ریل سوم با میزان 700ولت سبب شد که کلیدی که محل اتصال بود خوب عمل نکند و قوس الکتریکی شکل گرفته باعث ایجاد حرارت و اشتعال شود. البته با وجود این اتفاق موضوع تخلیه و ایمن سازی به موقع صورت گرفت.

وی با بیان اینکه عمر قطارها 720هزار کیلومتر است، افزود: بر اساس عمر قطارها آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند که این موضوع با پیمایش اپراتوری ، میانی و اورهال صورت می گیرد. به طوری که برخی قطعات در دوره اورهال نیازمند تعویض هستند اما اگر زمان تعمیرات به خوبی رعایت شود به ندرت موضوع تعویض قطعات و وقوع حوادث اتصالی پیش می‌آید.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حتی وقوع یک مورد از حوادث اتصالی در قطارهای مترو را اضافه می دانیم، تصریح کرد: در حال حاضر امنیت خطوط مترو در حد قابل قبول است و در ساختار کنونی آن بروز آتش سوزی وجود ندارد.

وی افزود: تنها در قطارهای دی سی در زمان ترمزگیری انرژی به سقف منتقل می شود اما اگر لابه لای المنت ها غبار یا آشغالی وجودداشته باشد ممکن است منجر به اتصالی شود.

تشکری هاشمی از اصحاب رسانه خواست حوادث مترو را به صورت موضوعی نگاه نکنند بلکه ایمنی مسافران مترو را در صدها سفر شهری مورد توجه قرار دهند که در آنها ایمنی برقرار است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ترافیک ، مترو ، حرارت ، اپراتور
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
10
ممنون از توضیحات مفصلتان !!
راستی ٬ شما که عمر مفید را میدانید و روش رفع عیوب را هم می دانید و مسئولیت هم با شما است !! چرا کاری نکردید ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
1
11
جناب تشکری من از شما معذرت میخوام!
شما مرا ببخشید که قطارها کهنه شده و نیاز به تعمیر داره !
من قول میدم دیگه تکرار نشه !!!!
امضا : یک مسافر تو راه مانده درمانده !
نظرات بینندگان