arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳

آموزش نظامی مخالفان اسد در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان آمریکایی اعلام کردند که عربستان با ایجاد پادگان‌هایی برای آموزش نظامی مخالفان سوری آن‌ هم طبق چارچوب استراتژی باراک اوباما به منظور مقابله با گروه داعش موافقت کرد.

 به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، موافقت عربستان سعودی با ایجاد پادگان‌هایی به منظور آموزش نظامی مخالفان سوری در پی نگرانی این کشور از میزان تهدیدهای گروه تروریستی داعش برای منطقه مطرح شد.

از سوی دیگر، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که وی آماده اجرای حملات هوایی گسترده در عراق است و برای اولین بار حملات هوایی را در سوریه ترتیب خواهد داد.

وی همچنین متعهد شد که از مخالفان سوری که برای سرنگونی دولت بشاد اسد می‌جنگند، حمایت خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد: در حال حاضر ما در خصوص اینکه عربستان شریک کاملی در اجرای این تلاش‌ها باشد و یا میزبان اجرای برنامه‌های آموزش نظامی باشد هیچ تعهدی را از عربستان دریافت نکرده‌ایم و این تصمیم تنها در پی مکالمه تلفنی باراک اوباما با پادشاه عربستان اعلام شده است.

کاخ سفید اعلام کرد که طرفین آمریکا و عربستان بر ضرورت وجود مخالفان سوری که قویترین نیرو برای مقابله با داعش و نظام بشار اسد هستند، با یکدیگر توافق کردند.

کاخ سفید در ادامه اعلام کرد که دولت اوباما معتقد است که مخالفان سوری در داخل سوریه قدرت زیادی دارند و در مقابله با گروه تروریستی داعش نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پادگان ، حملات ، تهدید ، داعش
نظرات بینندگان