arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳

وضعیت قرمز آب در اصفهان و کرمان/ تهران منتظر باران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شهرهای اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز آبرسانی قرار دارند.

'حمید رضا جانباز' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در زنجان با اشاره به اینکه وضعیت آب در 12 کلانشهر کشور از مدتها پیش رصد شده است، افزود: هم اکنون استان تهران با وضعیت زرد مواجه بوده و با توجه به کمبود این مایه حیاتی در سدهای لار و لتیان و عدم بارش ها وضعیت قرمز حاکم خواهد شد.

وی یادآورشد: در صورت عدم رعایت و کاهش ندادن مصرف آب از سوی مشترکان آب در تهران وضعیتی نامطلوب در انتظار خواهد بود.

جانباز با اشاره به اینکه با تمهیدات اتخاذ شده با بهره برداری از سامانه هفتم تصفیه خانه تهران مشکلات این بخش تا حدودی کاسته خواهد شد افزود: با بهره برداری از این سامانه معضلات آب مناطق غرب به شرق شهر تهران برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش واصله از سازمان هواشناسی کشور وضعیت بارش های سال 94- 93 کمتر از امسال خواهد بود به عموم مردم توصیه کرد بیش از گذشته در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین میزان هدر رفت واقعی آب در شبکه های خطوط انتقال آب در سطح کشور را 7/13 درصد اعلام و اظهار کرد: هم اکنون 41 درصد از مناطق شهری کشور تحت پوشش فاضلاب شهری قرار دارند.

جانباز تصریح کرد: بالغ بر سه هزار و 200میلیارد تومان قرار داد بیع متقابل آماده انعقاد با بخش خصوصی برای اجرای طرح های مختلف آب و فاضلاب در کشور است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه ای خارج از مصوبات سازمان هدفمند سازی یارانه ها برای افزایش قیمت آب در کشور ندارد، تصریح کرد: این موضوع در دستور کار این وزارتخانه نیست و به تدریج و با توجه به مراحل بعدی هدفمند سازی یارانه ها اعمال خواهد شد.

این مسوول همچنین شاخص بهره مندی آب خانوارهای شهری را 77 درصد اعلام و خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات لازم این شاخص را بیش از گذشته ارتقا خواهد داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان