arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

سلحشور از سريال«موسي(ع)» ۶ فيلم سينمايي مي سازد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باني فيلم: کارگردان مجموعه تلويزيوني «موسي(ع)» گفت: از اين سريال، 6 فيلم سينمايي با موضوع کودکي حضرت موسي (ع)، ازدواج ايشان، داستان خضر و موسي، بقره، برج فرعون و همچنين کل داستان زندگي آن حضرت استخراج خواهد شد.

فرج الله سلحشور گفت: به تازگي ساخت چند فيلم کوتاه را به پايان بردم. اين فيلم‌هاي داستاني از نگاه اخلاق گرايانه و ارزشي برخوردار بودند و اميدوارم در جايي که از آنها استفاده مي‌شود مورد توجه قرار بگيرد.

وي در مورد پروژه حضرت موسي(ع) نيز توضيح داد: اين پروژه به دليل مسائل مالي هنوز کليد نخورده است و به محض اينکه مشکل بودجه آن حال شود کار ساخت آن را آغاز مي‌کنم. شک ندارم به دليل قصه جذابي که اين اثر دارد مورد توجه مخاطبان قرار مي‌گيرد.

او اضافه کرد: متاسفانه اين روزها مشکلات مالي باعث مي‌شود که فيلم‌ها و سريال‌هاي ارزشي ما از روند توليد باز بمانند در حالي که ما بايد بستر را به گونه‌اي فراهم کنيم که اين آثار ساخته شوند. شک نداشته باشيد آثاري که سوژه‌هايشان برگرفته از مباحث قرآني است بهترين سفير ما به شمار مي‌روند و مي‌توانند ما را در جهت پيشبرد اهداف‌مان ياري کنند.
کارگردان سريال«يوسف پيامبر(ع)» ادامه داد: سريال «حضرت يوسف(ع)» اين روزها از کشورهاي عرب پخش مي‌شود و خوشبختانه با استقبال گسترده‌اي از سوي مخاطبان مواجه شده است. دليلش هم اين است که اين اثر روايت قرآني را در دل خودش دارد. ما در اين آثار حتي اهداف مهدويت خودمان را هم جا داده بوديم که خوشبختانه اين اهداف در حين نمايش در آن کشورها با سانسور مواجه نشد.
سلحشور تصريح کرد:هنر بهترين وسيله براي انتقال فرهنگ و مذهب است و در بسياري از موارد بهتر از ساير ارکان‌ها مي‌توانيم از آن بهره بگيريم. کشورهاي مختلف به راحتي با بهره‌گيري از هنر، تفکرات‌شان را به ما منتقل مي‌کنند در حالي که ما از اين موضوع آن‌طور که بايد بهره نمي‌گيريم.
وي در مورد تعداد قسمت هاي سريال حضرت موسي گفت:اين سريال در 72 قسمت توليد مي‌شود که از آن 6 فيلم سينمايي هم درخواهد آمد. اين 6 فيلم سينمايي به کودکي حضرت موسي (ع)، ازدواج ايشان، داستان خضر و موسي، بقره، برج فرعون و همچنين کل داستان زندگي آن حضرت مي‌پردازد. ما سعي کرديم در حين نگارش به گونه‌اي عمل کنيم که ضمن جذاب بودن به اصل قصه هم کاملا وفادار باشيم.
کارگردان «حضرت يوسف» در پايان پيرامون تاثير برنامه «به رنگ آفتاب» بر سريال‌هاي مذهبي تصريح کرد: نفس توليد اين برنامه‌ها بسيار خوب است چرا که بستر را براي پرداخت مناسب به فيلم و سريال‌هاي تاريخي و مذهبي فراهم مي‌کند. آثاري نظير «به رنگ آفتاب» بي‌ترديد تاثير زيادي را روي سليقه سازي مخاطب خواهد داشت. محمد هوشياري تهيه کننده اين برنامه فردي دغدغه‌مند نسبت به مباحث فرهنگي و مذهبي است و از اين جهت سعي دارد به دور از نگاه حاشيه‌اي برنامه‌اي فاخر را عرضه کند که به نظرم تا حد زيادي هم در اين امر موفق بوده است و بايد راه را براي او و ساخت برنامه‌هايي با اين نگاه و نيت فراهم کرد.
نظرات بینندگان