arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

مدیر عامل ایران ایر از «حسین علیزاده» عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی ناهماهنگی و مشکلات پیش آمده در سفر اخیر حسین علیزاده و گروه وی از اصفهان به شیراز و ممانعت از حمل سازها که در نهایت باعث سفر زمینی این آهنگساز و موسیقیدان برای اجرا در شیراز شد، فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر طی تماس تلفنی با علیزاده، به خاطر مشکلات پیش آمده، عذرخواهی کرد.
 
به گزارشCHN، تور بداهه نوازی های حسین علیزاده در حالی در شهرهای ایران ادامه دارد که چندی پیش برای نخستین بار هواپیمای ایران ایر از ورود سازها به هواپیما جلوگیری کرد. به دنبال این ممانعت که درست در کنار درب ورودی هواپیما و با اصرارهای سرمیهماندار ایران ایر همراه شده بود، حسین علیزاده از مسافرت با هواپیما منصرف شد و این سفر به صورت زمینی انجام گرفت.
 
حسین علیزاده آهنگساز، موسیقیدان و نوازنده سازهای ایرانی در گفتگوی تلفنی با CHN درباره اتفاقات پیش آمده می گوید: «با آقای پرورش روز گذشته 28 شهریورماه صحبتی تلفنی انجام شد و وی در باره اتفاقاتی که در چند روزه اخیر افتاد و از ورود سازها به هواپیما جلوگیری کردند، توضحاتی دادند که در نهایت عذرخواهی انجام شد.»
 
وی همچنین می گوید: «اگرچه دیگر این مساله تمام شده است و آقای پرورش توضیحاتی را در این خصوص دادند و ظاهرا قرار است با فردی که این مشکل را ایجاد کرده، برخوردی هم صورت بگیرد، اما مساله ای که مهم است قدرشناسی از هنرمندان است.»
 
این آهنگساز می گوید: «شخصا تمایلی ندارم که با فردی که این توهین را کرد، برخورد سلبی انجام شود اما امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشم.»
 
این اتفاقات در حالی رخ داده است که حسین علیزاده، به همراه صبا علیزاده و پژمان حدادی بداهه نوازی هایی را در شهرهای مختلف انجام می دهند. در این سفر، کیوان فرزین مدیر اجرایی و هنری کنسرت های علیزاده نیز حضور دارد.
 
به گفته فرزین؛ سازهایی که در این سفرها نقل و انتقال پیدا می کنند سازهای کمی هستند و در سفرهای پیشین هیچ وقت مشکلی در این خصوص نداشته اند.
 
اینها در حالی است که پیشتر خبرگزاری CHN با حسن ابراهیمی مدیر کل بازرسی هما صحبت کرد. این مدیر به CHN گفته بود:« طبق مقررات انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی(یاتا)، بار مسافر دارای ضوابط و مقرراتی است. هرچند به خاطر شناختی که از استاد حسین علیزاده وجود دارد نباید این اتفاق می افتاد اما من برای مشکل ایجاد شده از آقای علیزاده عذرخواهی می کنم.»
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تا به حال تمهیدات این چنینی اندیشیده نشد، اعلام کرده بود: «نیروهای امنیتی به خاطر شناختی که از این استاد داشتند ایرادی وارد نکردند اما سر میهماندار قوانین را زیرپا نگذاشت.»

نظرات بینندگان