arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳

ساخت رادار کیهان صددرصد بومی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از ساخت رادار کیهان با قابلیت رهگیری و شناسایی توسط متخصصان ایرانی و صد در صد بومی خبر داد و گفت: رادار کیهان هیچ نمونه خارجی نداشته و قابلیت های این رادار بسیار ارزشمند است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) امیر سرتیپ دوم «محمدحسین شمخالی» در این خصوص گفت: ارتش جمهوری اسلامی از سامانه هایی با طول عمر بسیار بالا در جهان برخوردار است که از آنها استفاده به روز می شود.

وی با بیان اینکه چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام توسط سامانه های پدافند هوایی انجام می شود افزود: ما تاکنون توانسته ایم تمام رادارها و سامانه های خود را که در گذشته تولید شده بودند و عمر نسبتا طولانی داشتند بهینه سازی کنیم.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با تاکید بر ساخت چندین رادار بومی توسط متخصصان کشورمان تصریح کرد: رادار کیهان جدیدترین راداری است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد و ضمنا این رادار هیچ نمونه خارجی ندارد.

امیر شمخالی با اشاره به سامانه های فرمانده کنترل اظهار داشت: این سامانه ها تمام اشیای پرنده را در مدت زمان دو دقیقه شناسایی می کند که این مسئله از ویژگی های ممتاز این سامانه ها به شمار می رود.

وی همچنین از سامانه انهدام تلاش نام برد و افزود: این سامانه می تواند با تجهیز شدن چندین موشک نسبت به انهدام هدف اقدام کند.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به رادار فتح که راداری بومی و ساخت متخصصان ایرانی است نیز گفت: این رادار دوربرد و کنترلی است که برای شناسایی اهداف با سطح مقطع بسیار کوچک کارایی بسیار زیادی دارد.
نظرات بینندگان