arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۴۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳

رضا کیانیان: فقط سینمای ایران مقابل هالیوود ایستاده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رضا کیانیان بازیگر فیلم کیمیا با بیان اینکه قرار بود نقش من را در این فیلم عزت الله انتظامی بازی کند، گفت: سینمای ایران امروز یگانه سینمایی است که درمقابل هالیوود ایستاده است، این در حالی است که بودجه کل سینمای ایران در سال برابر با یک بیستم گردش مالی کل میوه فروشان ایران است.

پنجمین شب از هفته فیلم دفاع مقدس برج میلاد که به همت باشگاه هواداران بود، شب گذشته با اکران فیلم کیمیا ساخته احمدرضا درویش با حضور رضا کیانیان بازیگر این فیلم برگزار شد و پس از اکران فیلم برای مخاطبان جلسه نقد و بررسی آن با حضور امیرپوریا منتقد سینما و رضا کیانیان آغاز شد.

رضا کیانیان طی سخنانی با اشاره به اینکه از تئاتر به سینما وارد شده است گفت: لذت من زمانی است که در حال بازیگری هستم و من نقشی که بازی می کنم برای لذت شخصی است و هیچ منتی سر تماشاگر ندارم. کسانی که می گویند ما برای مردم کار می کنیم در ظاهر این حرف را می زنند اما در باطن از مردم طلبکار هستند.

کیانیان با اشاره به همبازی بودن خود در فیلم کیمیا با خسرو شکیبایی گفت: خسرو شکیبایی را قبل از انقلاب می شناختم و خیلی او را دوست داشتم؛ شکیبایی در زمانی که من از مشهد به تهران امدم ستاره تئاتر بود و حضور او در تئاتر همزمان شده بود با حضور بازیگرانی همچون پرویز پور حسینی، مهدی هاشمی، امروز نبود شکیبایی ضایعه بزرگی برای بازیگری و سینمای ایران است.

وی ادامه داد: قرار بود نقش من را ابتدا عزت الله انتظامی بازی کند امابه دلیل اینکه انتظامی سر صحنه فیلم جنگ نفتکش ها بود نقش به من پیشنهاد شد و من هم نظرات خودم را گفتم و درویش پذیرفت و بعد فیلم را بازی کردم.

وی ادامه داد : تا 30 سال پیش سینمای ایتالیا، ژاپن، فرانسه، آلمان هرکدام برای خود دوره ای داشتند و سینمای خاصی داشتند اما سینمای آمریکا همه آنها را نابود کرد و تنها سینمایی که توانست در برابر سینمای هالیود و امریکا و به گفته خود اروپاییان دوام بیاورد سینمای ایران است.

به گفته بازیگر فیلم کیمیا، سینمای ایران از روابط انسان ها صحبت می کند. به همین دلیل عمق دارد در حالی که سینمای امریکا از عرض بزرگ است و فقط به نوعی شعبده بازی است البته فیلم های خوبی هم ساخته شده که دارای مفاهیم عمیقی است.

کیانیان با تاکید بر فرمولی که باعث شد سینمای اروپا و شرق دور از بین برود افزود: اروپایی ها با فرمول های غلط در دام سینمای هالیوود افتادند و در زمین آمریکا بازی کردند لذا بازنده شدند. سینمای ایران نیز اگر بدنبال فرمول هایی همچون ساخت فیلمهای فاخر حرکت کند قطعا بازنده می شود.

وی ادامه داد: امروز حتی در خود آمریکا نیز سینمای مکتب نیویورک با کمک سینمای ایران جلوی هالیوود قد علم می کند.

کیانیان با اشاره به سینمای بعد از انقلاب افزود : سینمای ایران بعد از انقلاب یک شانس بزرگ آورد و آن این بود که سید محمد بهشتی در بنیاد سینمایی فارابی مسئول امور سینما شد و نگذاشت سینما نابود شود والا سینما هم مانند تئاتر بلاتکلیف و نابود می شد.

وی با اشاره به وضعیت مالی سینمای ایران گفت: بودجه فیلم هایی که در سینمای ایران ساخته می شود برابر با میزان بودجه ای است که در فیلمهای آمریکایی صرف هزینه استراحت و پذیرایی یک فیلم سینمایی می شد.

کیانیان خاطرنشان کرد: بودجه کل سینمای ایران و گردش مالی آن در سال برابر با یک بیستم گردش مالی کل میوه فروشان ایران است. لذا نباید از سینمایی که از لحاظ بودجه بسیار ضعیف است طلبکار بود بلکه باید برای موفقیت این سینما وجوایزی که در جشنواره های خارجی می گیرد و باعث سربلندی ایران در جهان شده است قدردان این سینما نیز بود.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، هفته فیلم دفاع مقدس برج میلاد تهران تا ششم مهر ماه ادامه دارد و امشب (شنبه 5 مهر) قرار است فیلم ملکه با حضور محمد علی باشه آهنگر کارگردان و میلاد کیمرام بازیگر فیلم برای مخاطبان و علاقه مندان به سینما اکران می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
0
حرف منطقی و بدور از شعار
نظرات بینندگان