arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

روحانی: هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای بر اقتدار و استقلال ما ایجاد کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ییس جمهورتصریح کرد: هوشیاری و حضور قدرتمندانه نیروهای مسلح در دفاع از ایران اسلامی ، دشمن را برای همیشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمین ایران مایوس می کند و باز می‌دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه پس از بازدید از ناوشکن جماران و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع نیروهای مستقر در این ناوشکن، با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت عصر(عج)، گفت: باید به روح امام راحل عزیز و بزرگوارمان که این اقتدار، استقلال و عظمت را از او به یادگار داریم و به روح همه شهیدان دفاع مقدس بویژه شهدای نیروی دریایی درود و سلام بفرستیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه اولین نیرویی که در دوران دفاع مقدس توانست، دشمن را از میدان خارج کند، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: برای ما و ملت ایران بسیار مهم است که نیروهای مسلح، توانمندی و قدرت خود در دفاع از کشور را به خوبی به رخ دشمنان کشیدند. آمادگی که آنان در چنین رزمایش‌هایی از خود به نمایش می‌گذارند، دشمن را برای همیشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمین ایران باز می‌دارد.

روحانی، رزمایش عظیم محمد رسول‌الله(ص) را نمونه‌ای از آمادگی و توانمندی نیروهای نظامی کشورمان دانست و اظهار داشت: هوشیاری و حضور قدرتمندانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های داخلی و بین‌المللی ، نشانه توانمندی‌های فنی و آموزشی و اقتدار و انگیزه و ایمان نیروهای مسلح کشورمان است.

رییس جمهور گفت: خداوند چند ویژگی به شما جان‌ برکفان نیروهای مسلح کشورمان عطا کرده که در کمتر نیروی مسلح دیگری قابل مشاهده است که اولین این ویژگی‌ها ایمان و دیگری ارتباط صمیمانه بین نیروهای مسلح و مردم است و مردم ما امروز نیروهای مسلح سرزمین خود را به مثابه عزیزترین فرزندان خود می‌دانند که از ملت و سرزمین ما به خوبی دفاع می‌کنند.

روحانی سومین ویژگی خاص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را برخورداری از رهبری دانست که مورد اعتماد و تکیه همه است و تصریح کرد: کدام نیروی مسلحی را سراغ دارید که فرمانده عالی آن فقیهی عادل، عالم و مورد احترام و اعتماد مردم است که از نوجوانی زندگی خود را وقف جهاد و مبارزه کرده و در این راه به درجه رفیع جانبازی رسیده باشد.

رییس جمهوری اضافه کرد: چنین رهبر و فرمانده‌ای مایه افتخار همه ما، سرزمین و ملت ایران و همه نیروهای مسلح کشورمان است.

روحانی با تصریح به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خوبی از این آب و خاک دفاع می‌کنند، اظهار داشت: ایران تحت لوای امنیت و آسایشی که نیروهای مسلح تأمین می‌کنند، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اگر برخی‌ها فکر می‌کنند که با وارد آوردن فشار، پایین‌آوردن قیمت نفت و طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف می‌توانند این ملت را به زانو درآورند سخت در اشتباه هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران و بویژه نیروهای مسلح آن از اولین روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد تحریم قرار گرفتند، تصریح کرد: این تحریم‌ها نه تنها نتوانسته قدرت نیروهای مسلح ما را کم کند بلکه به ارتقاء توانمندی‌ها با تکیه بر توان داخلی آنها نیز افزوده است به شکلی که امروز توان تأمین همه تجهیزات، امکانات و سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح در داخل کشور ما وجود دارد و از همه اینها مهم‌تر امروز توانمندی بسیار مطلوبی در عرصه آموزش‌های نظامی از جمله در نیروی دریایی داریم.

روحانی خاطر نشان کرد: به خواست خدا و با وحدت و اتحاد میان مردم، دولت و نیروهای مسلح، ایران روز به روز از هر لحاظ پیشرفت خواهد کرد و هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست، خدشه‌ای بر اقتدار و استقلال ما ایجاد کند و این افتخاری است که خداوند در سایه جمهوری اسلامی ایران به ما عطا کرده است.

رییس جمهوری در پایان سخنان خود گفت: نیروهای مسلح مایه افتخار ایران هستند و مردم و دولت قدردان زحمات شما برای دفاع از عزت و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از امنیت کشتیرانی آزاد در آب‌های بین‌المللی، می باشند.
نظرات بینندگان