arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

جزییات جدید از سقوط هواپیمای «ایر آسیا»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: یک جسد امروز چهارشنبه از هواپیمای سقوط کرده ایرآسیا پیدا شده که جلیقه نجات برتن داشته و این مساله موجب شده تا سئوالات جدیدی در خصوص اینکه این فاجعه چگونه رخ داده به وجود آمده است.

به گزارش رویترز، مقام های امداد و نجات اعلام کرده‌اند که یک جسد از هواپیمای سقوط کرده شرکت ایرآسیا پیدا کرده‌اند در حالی که جلیقه نجات بر تن داشته است. کشتی ها و هواپیماها از روز یکشنبه پس از آنکه ارتباط این هواپیما با برج کنترل قطع شد عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، 7 جسد تاکنون از دریا بیرون آورده شده که با لباس کامل بوده اند که نشان می دهد این هواپیما در موقع برخورد با سطح آب ظاهرا دست نخورده و سالم بوده است. این مساله فرضیه غرق آیرودینامیکی هواپیما را تقویت کرده است.

کشف جسد با جلیقه نجات نشان می دهد افرادی که در هواپیما بوده اند قبل از برخورد آن با سطح آب یا غرق آن زمان داشته‌اند. تاکنون هیچ نشانه‌ای نیز از پریشانی حالات خلبان به دست نیامده است. خلبان هواپیما پیش از سقوط خواستار پرواز در ارتفاع بالاتری شده تا از شرایط بد آب و هوایی دور شود.

یکی از مقام های امداد و نجات در این باره گفت: امروز صبح ما 4 جسد را پیدا کردیم که یکی از آنها جلیقه نجات بر تن داشته است. البته وی از هرگونه گمانه زنی در خصوص حادثه سقوط هواپیما خودداری کرده است.

یک خلبان در این باره گفت: جلیقه نجات نشان می‌دهد که احتمالا هواپیما متوقف شده و از حرکت بازایستاده و سپس سقوط کرده است و این مساله شرایطی را به وجود آورده است که خلبان به طور دقیقی آمادگی آن را نداشته است.

وزارت حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که پرواز "کیو زد 8501" که یک فروند ایرباس 320 بوده در ساعت 6 و 17 دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی تماس خود با برج کنترل در شهر جاکارتا را از دست داده است.

یک مقام وزارت حمل و نقل اندونزی نیز تاکید کرد که این هواپیما پیش از قطع تماس خواستار پرواز در یک مسیر غیر عادی شده است. رسانه های خبری اندونزی نیز اعلام کردند 149 مسافر اندونزیایی ، 3 کره ای و از سنگاپور، بریتانیا و مالزی نیز یک مسافر در این پرواز بوده اند.

این حادثه سال فاجعه بار شرکت های هواپیمایی مالزی را به پایان می برد. شرکت هواپیمایی مالزی امسال دو هواپیمای خود را از دست داده است. پرواز ام اچ 370 در روز 8 مارس در حالی که از کوالالامپور به سوی پکن در پرواز بود با 239 مسافر و خدمه ناپدید شد. 17 جولای نیز پرواز ام اچ 17 با 298 مسافر و خدمه بر فراز اوکراین سرنگون شده است.
نظرات بینندگان