arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

آمار خبرنگاران کشته‌شده در سال 2014

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر: فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد خبرنگارانی که هدف بمب‌گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان در ۲۰۱۴ میلادی قرار گرفته اند به بیش از ۱۱۸ نفر افزایش یافته است.

رویترز نوشت: فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران تاکید کرد که تعداد خبرنگارانی که طی سال 2014 میلادی جان خود را بر اثر حملات بمب گذاری یا تیراندازی در سراسر جهان از دست داده اند به 118 نفر رسیده است. این رقم در سال 2013 میلادی به 105 نفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران که در بروکسل مستقر است افزود: 17 خبرنگار دیگر نیز در سال 2014 میلادی در حوادث یا بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند. پاکستان خطرناک ترین کشور جهان برای رسانه های خبری شناخته شده به طوری که 14 خبرنگار در این کشور کشته شده اند.

پس از پاکستان نیز سوریه خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران بوده و در سال 2014 بیش از 12 خبرنگار کشته در سوریه جان خود را از دست داده اند.

در افغانستان و سرزمین های فلسطینی نیز هر یک 9 خبرنگار کشته شده اند. 8 خبرنگار نیز در هر یک از کشورهای عراق و اوکراین جان خود را از دست داده اند.

در بین خبرنگاران کشته شده جیمز فولی و استیون ساتلوف دیده می شوند. هر دو خبرنگار توسط داعش سربریده شده اند. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران افزود، این آمارها نشانگر افزایش تهدیدات علیه خبرنگاران بوده و از دولت های مختلف خواسته است تا حفظ امنیت جانی خبرنگاران را یک اولویت مهم برای خود قرار دهند.

نظرات بینندگان