arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
آنتی وار:

چرا فرصت توافق هسته ای بین ایران و آمریکا در سال 2015 نباید از دست برود؟

بیشترین سودی که ایران و آمریکا تاکنون از مذاکرات برده اند، جلوگیری از وقوع حمله نظامی است که توسط جنگ طلبان و تندروها توصیه و حمایت می شود. در واقع، آمریکا از قبل متحدی به نام ایرانی منافع بسیاری بدست می آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه خبری آنتی وار نوشت: آمریکا نباید فرصت توافق با ایران را که می تواند منافع اقتصادی بسیاری برای دو کشور داشته باشد را از دست بدهد. چنین توافقی امکان پذیر است، چراکه در وهله نخست، مذاکرات هسته ای تمدید شده است و از سوی دیگر ایران با بازرسی های ناگهانی آژانس موافقت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، بیشترین سودی که ایران و آمریکا تاکنون از مذاکرات برده اند، جلوگیری از وقوع حمله نظامی است که توسط جنگ طلبان و تندروها توصیه و حمایت می شود. در واقع، آمریکا از قبل متحدی به نام ایرانی منافع بسیاری بدست می آورد.

چرا فرصت توافق هسته ای بین ایران و آمریکا در سال 2015 نباید از دست برود؟
جمعیت 80 میلیونی ایران بازار دست نخورده ای است که هنوز در معرض کسب و کارهای آمریکایی قرار نگرفته است، با این حال صنعتگران اروپایی به دنبال ایجاد روابط تجاری با تهران هستند. زارعان آمریکایی نیز از جمله کسانی هستند که از تجارت با ایران سود خواهند برد، چراکه این کشور به دنبال خرید گندم و گوشت و دیگر محصولات است که در جامعه ایرانی رایج است.

باتوجه به تنش تاریخی بین دو کشور، مردم ایران پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر برای ابراز همدردی با قربانیان در مراسمی به عنوان گرمایداشت آن شرکت می کنند.

ایران نه تنها قدیمی ترین فرهنگ جهان را در اختیار دارد بلکه پیشرفته ترین کشور خاورمیانه است. نرخ آموزش و سواد ایران در خاورمیانه بیشتری میزان را دارند.

جمعیت و نفوذ منطقه ایران و همچنین منافع مشترک تهران و واشنگتن برای ثبات در منطقه  توافق هسته ای ایران گامی مثبت در جهت منافع دو کشور است.
نظرات بینندگان