arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

سردار سلامی: از هیچ کمکی به عراق فروگذار نمی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
جانشین فرمانده کل سپاه در دیدار با وزیر دفاع عراق تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای یاری‌رساندن به دولت مرکزی عراق در حفظ یکپارچگی، امنیت ملی، ثبات و تعادل اجتماعی عراق از هیچ کمک آموزشی، مستشاری و انتقال دانش و تجربه فروگذار نمی‌کند.

به گزارش سپاه‌نیوز، «خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع عراق امروز به همراه هیأتی از فرماندهان و کارشناسان نظامی عراق با سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه دیدار کرد.

سردار سلامی در این دیدار موفقیت‌های ارتش، دولت و ملت عراق در برابر تروریست‌های تکفیری در آمرلی، جرف‌الصخر و دیگر نقاط عراق را امیدوار کننده توصیف و تصریح کرد: این توفیقات نشانگر این بود که تحولات میدانی روند معکوسی را به سمت منافع ملت عراق در پیش دارد.

وی با بیان اینکه در نگاه ما عراق مطلوب عراقی یکپارچه، متحد، مقتدر و مستقل است اظهار داشت: ظرفیت‌های پیشرفت عراق بسیار بزرگ است و به دلیل اهمیتی که عراق در ژئوپلیتیک جهان اسلام دارد همواره مورد نظر قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: از چشم‌انداز ژئوپلیتیک صهیونیست‌ها کشور های اسلامی باید کوچک و تجزیه شده و نباید ثبات و امنیت در این کشورها وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: یک معادله امنیتی وجود دارد که امنیت رژیم صهیونیستی را برابر با ناامنی کشورهای مسلمان می‌داند و معادله ی دیگری نیز عنوان می‌کند که قدرت رژیم صهیونیستی زمانی بزرگ است که قدرت کشورهای اسلامی ناچیز باشد و با کنار هم قراردادن این دو معادله در می‌یابیم که بسیاری از راهبردهای آمریکا در منطقه از منظر خاستگاه‌های رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

سردار سلامی با بیان اینکه تحولات عراق و سوریه از این منظر قابل توجیه است گفت: جمهوری اسلامی ایران با چنین سیاستی مخالف بوده و ما معتقدیم اتفاقاتی که در عراق رخ داده به سرعت باید مهار شود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای یاری رساندن به دولت مرکزی عراق در حفظ یکپارچگی، امنیت ملی، ثبات و تعادل اجتماعی عراق از هیچ کمک آموزشی، مستشاری و انتقال دانش و تجربه فروگذار نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: احساسات عمیق به ملت عراق و شکست دادن سیاست بدخواهان کشورهای اسلامی انگیزه‌های قوی است که ما را در پیگیری این موضوع یاری می‌کند.

وی تصریح کرد: عراق و سوریه امروز به عنوان منطقه آزمون در سیاست‌های قدرت‌های بزرگ انتخاب شده‌اند؛ منطقه‌ای که بذر اولیه ی استراتژی‌های آنها با عنوان ایجاد تفرقه در جهان اسلام در آنجا کاشته می‌شود.

سردار سلامی داعش را محصول تقاطع استراتژی مشترک امریکا و برخی کشورهای منطقه دانست و اظهار داشت: ما تلاش داریم این پیوندهای استراتژیک را فرو بپاشیم که در صحنه عمل نیز شاهد وقوع این رخداد هستیم.

وی افزود: بهترین فرماندهان ما در راستای کمک مستشاری به عراق به شهادت می‌رسند و مردم ما با آغوش باز از این شهدا استقبال می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در مقطع کنونی اراده آمریکا و اروپا در صحنه معادلات میدانی و عملیاتی عراق جاری نیست گفت: زمانی که ما تکیه‌گاه سیاسی هم می‌شویم انحصار سیاسی قدرت‌های بزرگ شکسته شده و موازنه قدرت اسلامی بوجود می‌آید و این منطق ما برای کمک به دولت و ملت عراق است.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام توان خود را به کار می گیرد که ارتش، دولت و نیروهای مردمی عراق بتوانند بر معادلات امنیتی مسلط شوند.

همچنین در این دیدار «خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع عراق ضمن تقدیر از سردار سلامی در توصیف دقیق وضع موجود در عراق گفت: هر دو کشور ایران و عراق به توطئه‌های مشترک دشمنان واقفند و از این توطئه‌ها رژیم غاصب صهیونیستی بیشترین استفاده را می‌کند.

وی تصریح کرد: داعش خطر بزرگی برای جهان اسلام است و ما به نیابت از همه مسلمانان با تروریست‌های تکفیری می‌جنگیم.

وزیر دفاع عراق با ابراز نگرانی از رویکرد و عملکرد ائتلاف به اصطلاح ضدداعش گفت: با این شرایط ما به ایران به عنوان دوست و برادرمان در منطقه پناه آوردیم و هیچ راهی جز همکاری و یکپارچگی برای مقابله با این توطئه بزرگ نداریم.

خالد متعب یاسین العبیدی در پایان در خصوص دستاوردهای سفر هیأت نظامی عراق به ایران اظهار داشت: در این سفر نتایج مثبتی از دیدارها حاصل شد و به وضوح دریافتیم که برادران ایرانی امان آمادگی کامل را به منظور کمک رساندن به ما داشته و دارند؛ امیدواریم حاصل این همکاری ها منجر به پیروزی در برابر تروریست‌های تکفیری داعش گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان