arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

سردرگمی آمریکا در نحوه برخورد با داعش

نویسنده روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کردکه دولت امریکا در مقابل راهی که باید در برخورد با گروه تروریستی داعش و تهدیدات ناشی از آن، به همراه احساس نا امیدی و شکست روز افزون مقامات آمریکایی به دنبال ناکامی خود در تحقق هرگونه پیشرفت چشم گیر در مقابله با داعش دنبال نماید، دچار سردرگمی شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: ایرک اشمیت فاش کرد: واقعیت ها ثابت کرده اند که تروریست های باصطلاح "مخالفان میانه رو" که واشنگتن بر حمایت از آن با اعطای امکانات و تسلیحات موجود حریص است و سعی در متفاوت نشان دادن آنان در محافل بین المللی دارد، ماهیتا با گروه تروریستی داعش که این کشور ادعای مبارزه و مقابله با آن را دارد، هیچ تفاوتی ندارد.

در گزارشی که این روزنامه منتشر کرده، اشمیت به اعتراف فرمانده نیروهای وی‍ژه عملیات آمریکا در منطقه مبنی بر عدم توانایی دولت امریکا در مقابله با داعش اشاره کرده است.

علی رغم این واقعیت که خود آمریکا گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی را به هدف تحقق منافع خود در سوریه و خاورمیانه  تاسیس نموده است، ولی اکنون با اتخاذ موضعی منافقانه داعیه مقابله با داعشی را دارد که مسئول اول شکل گیری آن خود او با همکاری وابستگان و شیخ نشین های های حاشیه خلیج فارس بوده است.

این نویسنده توضیح داد مایکل ناگات که اوباما اورا مسئول مهار تروریستهای سوری کرده بود، جهت دست یابی به استرات‍ژی جدید و حل مشکل بحرانی آمریکا در مقابله با داعش و خطری که برای آمریکا به بار آورده با همکاری متخصصان غیر رسمی مرتبط با وزارت دفاع، وزرات خارجه و سازمان سیا تلاش کرد.

ولی این تلاش های او با کارشناسان به دنبال اختلاف نظر های ایدئولوژیک موجود میان آنان سودی نبخشید.

گفتنی است گروهی از کارشناسان آمریکایی اعم از نخبگان دانشگاهی و موسسات پژوهشی قرار است ماه آینده گزارشی وی‍ه در این خصوص منتشر سازند.

مقامات آمریکایی اعتقاد دارند که ژنرال ناگاتا تجربه لازم در این زمینه را دارد؛ بویژه انکه در عملیات ویژه آمریکا در اردن و عملیات "سیا" مشارکت داشته است.

شایان ذکر است که اخیرا اخبار و گزارشات متناقضی در خصوص جدیت آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم و داعش منتشر می شود؛ در حالی که افکار عمومی آمریکا و جهان صداقت رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما واستراتژی او در مبارزه با تروریسم در منطقه را باور ندارند؛ به ویژه آنکه این استراتژی بر تسلیح و اموزش تروریست ها تحت پوشش اصطلاح "مخالفان میانه رو" به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش تکیه دارد.

نظرات بینندگان