arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

داروهای بیماران پیوندی کشور رایگان شد

مهمترین داروهای بیماران پیوندی کشور از جمله «سلسپت و ساندیمون» رایگان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: مهمترین داروهای بیماران پیوندی کشور از جمله «سلسپت و ساندیمون» برای دارندگان دفترچه خدمات درمانی (بیمه سلامت ایرانیان) رایگان شد. این در حالی است که برای بیماران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیز از ماه‌های قبل هزینه این دو قلم دارو رایگان شده بود.
 
در این راستا یکی از بیمارانی که از گرانی و حتی برخی کمبودهای دارویی در گذشته گلایه می‌کرد به تسنیم می‌گوید: نوبت قبلی که برای تهیه این داروها با دفترچه بیمه خدمات درمانی اقدام کرده بودم در حدود 500 هزار ریال هزینه کردم ولی این بار تمام هزینه‌های این دو قلم دارو رایگان شد.
 
همچنین در این باره داریوش آرمان معاون ارتباطات و بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با تأیید و صحت این رویداد عنوان کرد: با رایگان شدن داروهای «سلسپت و ساندیمون» برای بیماران پوشش بیمه خدمات درمانی؛ دو قلم داروی دیگر بیماران دیالیزی نیز شامل «اپرکس و ونوفر» نیز به‌صورت رایگان به آنان عرضه می‌شود.
 
این در حالی بود که در خردادماه امسال داروی اپرکس (تولید داخل) 18 هزار و 400 تومان و داروی ونوفر نیز 25 هزار تومان قیمت داشت که بیمه‌ها مقداری از هزینه‌های آن را پرداخت می‌کردند.
 
براین اساس چندی قبل نیز سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در اظهارنظرهای جداگانه‌ای نوید ارزانی دارو را به بیماران داده بودند، به‌طوری که در 6 ماه دوم سال مردم شاهد کاهش قیمت‌های دارویی علی الخصوص داروهای وارداتی خواهند بود.
نظرات بینندگان